Cu un deceniu în urmă, cele mai mari lanțuri hoteliere din lume ca număr de unități aveau majoritatea activelor sale mai ales în Statele Unite. Dar, un deceniu mai târziu au avut loc schimbări semnificative ca urmare a globalizării și a apariției unor piețe emergente.
Acestea erau cele mai mari lanțuri hoteliere în 2008:
- Whyndham, cu 6.878 de hoteluri, 90% dintre acestea în America de Nord și 10% în restul lumii.
- Choice, cu 6,074 de hoteluri, 85% în America de Nord și 15% în restul lumii,
- IHG, cu 4.234 de hoteluri, 77% în America de Nord și 23% în restul lumii.
- Best Western, cu 4.083 de hoteluri, 55% în America de Nord și 45% în restul lumii.
- Marriott, 4.061 de hoteluri, 81% în America de Nord și 19% în restul lumii.
- Hilton, 3.256, cu 91% dintre ele în America de Nord și 9% în restul lumii.
Iar clasamentul din 2018 arată așa:
- Whyndham, cu 8.832 de hoteluri, cu 74% în America de Nord și 26% în restul lumii.
- Jin Jiang+Radisson+Louvre, cu 7,960 de hoteluri, cu 18% în America de Nord și 82% în restul lumii.
- Choice, cu 6.863 de hoteluri, 89% în America de Nord și 11% în restul lumii.
- Marriott, cu 6.528 de hoteluri, 76% în America de Nord și 24% în restul lumii.
- Hilton, cu 5.301 de hoteluri, cu 86% și 24% în restul lumii.
- IHG, cu 5.301 de hoteluri, cu 73% în America de Nord și 27% în restul lumii.
- Accor, cu 4.235 de hoteluri, cu 2% în America de Nord și 98% în restul lumii.
- Best Western, cu 3.631 de hoteluri, 74% în America de Nord și 26% în restul lumii.
„Creșterea economică hotelieră mondială este marcată de expansiunea brandurilor, mai ales cele din segmentul economic”
Robin Rossmann, Managing Director
Cota de piață a hotelurilor independente vs hotelurile de brand ca număr de camere
Iată cum era cota de piață în 2008:
– În America de Nord 37,6% erau hoteluri independente și 62,4% hoteluri de brand.
– În America Latină 68,2% erau hoteluri independente și 31,8% hoteluri de brand.
– În Europa 64,4% erau hoteluri independente și 35,6% hoteluri de brand.
– În Orientul Mijlociu și Africa, 65,1% erau hoteluri independente și 34,9% hoteluri de brand.
– În Asia-Pacific, 58,2% erau hoteluri independente și 41,8% hoteluri de brand.
Iar În 2018, panorama a fost următoarea:
– În America de Nord, 32,6% erau hoteluri independente și 67,4% hoteluri de brand.
– America Latină, cu 61,4%% hoteluri independente și 38,6% hoteluri de brand.
– În Europa, erau 59,8% hoteluri independente și 40,2% hoteluri de brand.
– În Orientul Mijlociu și Africa 57,1% erau hoteluri independente și 42,9% hoteluri de brand.
– Asia Pacific, cu 46,7% de hoteluri independente și 53,3% hoteluri de brand.
Brandurile, în creștere
Aceste date au fost prezentate de către directorii companiei de măsurare a rezultatelor hoteliere STR la conferința anuală Magma Hospitality Consulting din luna noiembrie a anului trecut.
„Brandurile sunt în creștere. Marile grupuri devin mai globale„, rezumă Robin Rossmann, directorul companiei.
De fapt, a adăugat el, „creșterea hotelieră mondială este marcată de expansiunea brandurilor, în special cele ale segmentului economic„.
Whyndham continuă să conducă clasamentul mondial al hotelurilor, deși a diversificat mai mult activele sale în întreaga lume.
Astfel, se poate observa cum în 2018, cele mai mari lanțuri din lume au fost localizate în principal în America de Nord.
De exemplu, Whyndham avea 90% din hotelurile sale în America de Nord și 10% în restul lumii. Dar un deceniu mai târziu, datorită expansiunii globale a grupului hotelier, raportul a ajuns la 74% față de 26%.
Clasamentul include noi operatori, cum ar fi grupul hotelier chinez Jin Jiang, care s-a extins în întreaga lume, ca urmare a achizițiilor mai multor companii precum Radisson sau Louvre. Rezultatul este un conglomerat hotelier care totalizează 7.960 de unități din întreaga lume.
Hoteluri independente
Astfel, cota globală a brandurilor hoteliere a crescut, de asemenea, în ultimul deceniu în diferite regiuni din lume. Pe de altă parte, cota de hoteluri independente s-a redus.
În Europa, de exemplu, hotelurile independente au reprezentat 64% din camere acum zece ani. Dar, zece ani mai târziu, acest procent a scăzut la 59,8%.
Sursă: hosteltur.com