Shadow

CEO-ul Lufthansa avertizează cu privire la imposibilitatea aplicării cotelor SAF europene

Directorul general al grupului Lufthansa, Carsten Spohr, a avertizat că normele adoptate de Uniunea Europeană pentru creșterea progresivă a utilizării combustibilului sustenabil pentru aviație (SAF) în vederea decarbonizării transportului aerian nu sunt fezabile în cadrul standardelor actuale de producție. În general, reacțiile au fost pozitive față de cotele obligatorii de SAF, stabilite pentru a fi amestecate cu combustibilul obișnuit (mandat de amestec). Pe de altă parte, Spohr, șeful grupului Lufthansa, critică decizia, deoarece se teme de o penurie de SAF pe termen lung. 

Noile cerințe au ca scop reducerea emisiilor de aviație cu 85% până în 2050. Regulamentul RefuelEU Aviation aprobat va impune companiilor aeriene să sporească utilizarea combustibililor sustenabili pentru zborurile cu plecare de pe aeroporturile din UE începând din 2025.

Comentariile șefului celui mai mare grup de transport aerian din Europa au fost făcute la scurt timp după ce Parlamentul European a aprobat directiva, potrivit site-ului BTN Europe.

Companiile aeriene trebuie să se asigure că 2% din combustibil provine din surse durabile până în 2025. Obiectivul va crește apoi la 6% in 2035 și apoi la 70% în 2050, din combustibilul pentru aviație ar trebui să provină din surse sustenabile. Nu sunt prevăzuți biocombustibili produși din materii prime vegetale. 

Inviables las cuotas de SAF europeas, para el jefe de Lufthansa

Dar Spohr a declarat: „Din punctul de vedere actual, nu va funcționa să avem nici măcar cantitățile care ni se cer, ca să nu mai vorbim de costurile mari pe care pasagerul va trebui să le suporte în cele din urmă”, a spus Spohr la o recepție, potrivit la o informație de la agenția de presa britanică Reuters.

Utilizarea kerosenului neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2 presupune costuri ridicate, „care în cele din urmă, trebuie să fie suportate de pasageri”, a declarat Spohr.

„Lufthansa cumpără toți combustibilii sustenabili (SAF) pe care îi găsește, dar astăzi reprezintă doar 0,2% din consumul său, adică la 1.000 de tone de combustibil pe oră, doar două tone. Acest lucru reprezintă cel puțin de două ori mai mult decât media industrie”. 

Parlamentul European a adoptat în luna septembrie cerințele de protecție a climei pentru aviație. Ca urmare, furnizorii de combustibil pentru aviație trebuie să se asigure că liniile de transport aerian pot utiliza cotele stabilite de SAF, la 70% până în 2050.

Mai multe articole despre subiect

Piața biocombustibililor va crește de 100 de ori valoarea sa actuală în 10 ani

Parlamentul European aprobă cotele obligatorii de SAF pentru companiile aeriene

Costul pentru ca aviația europeană să devină carbon netZero va fi de 800 de miliarde de euro

Cum se produce combustibilul pentru aviația sustenabilă (SAF)

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.