52% dintre persoanele intervievate de American Express Travel spun că vor face mai multe călătorii in 2023 decât anul trecut, iar 50% intenționează să cheltuiască mai mulți bani. Opt din zece persoane din Generația Z și cea a Milenialilor preferă să investească într-o vacanță de vis decât într-un bun de lux și există patru tendințe care vor modela vacanțele din acest an.
Raportul se bazează pe sondaje efectuate în rândul călătorilor din Statele Unite, Australia, Canada, Mexic, Japonia, India și Regatul Unit.
„Vacanțele sunt valoroase, iar călătorii acordă prioritate itinerariiilor personalizate construite în jurul pasiunilor lor”, a declarat Audrey Hendley, președintele American Express Travel, în timp ce a prezentat tendințele care vor modela anul.
-
Apariția „set-jetting-ului”
Filmele, emisiunile TV și rețelele sociale populare inspiră pe oameni să călătorească în locurile pe care le văd pe ecran.
64% sunt de acord ca au fost inspirați să călătorească ăntr-o destinație după ce au văzut-o la televizor, la știri sau într-un film, iar procentul crește la 70% în cazul Generației Z și al generației Millenials.
în plus, 75% dintre călătorii intervievați sunt de acord că social media i-a inspirat să călătorească într-o anumită destinație. Patruzeci și sase la sută dintre membrii generației Z și Millennials spun că au fost influentați de Instagram. Și, în general, 48% dintre oameni doresc să călătoreasca într-un loc cu care se pot lăuda pe rețelele de socializare.
-
Destinații delicioase
O altă tendință observată în acest an alegerea destinațiilor în funcție de mâncare, fie că este vorba de vizitarea celor mai bune restaurante sau de cursuri de gătit. De fapt, 81% dintre respondenți spun că degustarea mâncărurilor și băuturilor locale este partea călăriei pe care o așteaptă cel mai mult.
În acest an, 75% dintre respondenți sunt interesați să mănânce la restaurante locale și aproape jumătate (47%) din Generația Z și Millennials au planificat o întreagă călătoriei pentru a vizita un anumit restaurant și 45% pentru a participa la un nivel gastronomic.
-
Sărbătorile de autoîngrijire și de refacere
Cei mai buni respondenți consideră călătoriile de agrement ca o pauză de la o suprastimulare și multitasking, atsfel că vacanțele de odihnă sunt în creștere.
Șapte din zece respondenți, 73% își planifică vacanțe pentru a-și îmbunătăți sănătatea mintală, fizică și emoțională în acest an. Acest lucru se datorează în parte faptului că 72% spun că se concentrează mai mult pe îngrijirea de sine decât în urmă cu un an.
Până în 2023, 53% dintre călători plănuiesc să își ia vacanțe prelungite pentru a se concentra pe starea de bine, iar 60% dintre membrii Generației Z și Millennials își propun să rezerve hoteluri care oferă servicii spa și wellness. Marea majoritate (75%) doresc să reducă timpul petrecut în fața ecranului în timpul călătoriilor pentru a-și îmbunătăți sănătatea mintala și/sau să caute să se înconjoare de natură pentru a se concentra pe claritatea mintală (68%).
-
Descoperirea de bijuterii ascunse și sprijinirea comunității locale
Sondajul American Express Travel arată că 85% dintre călători doresc să viziteze locuri în care pot experimenta cu adevărat cultura locală, iar 78% dintre ei sunt dornici să sprijine comunitățile locale în vacanța lor din 2023.
Una dintre marile coincidențe este că 89% doresc să călătorească în destinații pe care nu le-au mai vizitat până acum și 68% ar fi mândri să viziteze locuri puțin cunoscute inainte ca acestea să devină populare.
Sprijinirea economiei locale este, de asemenea, esențială. 83% dintre respondenți (86% în cazul Generației Z și al generației Millennials) doresc să facă cumpărături de la întreprinderi mici atunci când călătoresc într-o locație nouă. Aproape șapte din zece respondenți (69%) spun că ar cheltui mai mult în timpul unei vacanțe dacă ar ști că această sprijină comunitatea locală, iar 88% sunt de acord că mesele și cumpărăturile la întreprinderile locale mici oferă o experiență mai autentică.
Sursă: hosteltur.com