Shadow

Cele mai punctuale companii aeriene din lume în 2021

Cirium și-a lansat raportul anual privind performanța companiilor aeriene în punctualitate 2021 și standardul global de perfomanță operațională a companillor aeriene și aeroporturilor, acordând un nou premiu Platinum pentru excelența operațională. Companiile aeriene au operat aproape 25 de milioane de zboruri la nivel mondial în cursul anului 2021, cifra care reprezintă 10% față de 2020, dar totuși cu 36% mai puțin față de 2019, Compania japoneză All Nipon Airways s-a clasat drept cea mai punctuală din lume, iar compania aeriană americană Delta Airlines a fost recunoscută cu Premiul Platinum drept cea mai performantă companie aeriană a anului din lume pentru excelența operațională. În cazul continentului european, Vueling a fost încoronată drept cea mai punctuală companie aerianăAeroportul Tokyo Haneda este cel mai punctual din lume

 

Noul premiu anual este acordat companiei aeriene cu o performanță remarcabilă având în vedere complexitatea operațiunii sale, volumul zborurilor, diversitatea rețelei sale și alți factori operaționali cheie. Premiul Platinum se bazează pe un algoritm proprietar care ia în considerare o serie de parametri și oferă un rezultat pentru a compara companiile aeriene unu-la-unu cât mai mult posibil pentru a asigura corectitudinea, acuratețea și completitudinea. 

 

„A fost un alt an provocator pentru industria aviației; totuși, 2021 a fost cu o siguranță mai bună decât 2020, care a marcat începutul redresării”, a declarat Jeremy Bowen, CEO Cirium, anunțând rezultatele anului care tocmai s-a încheiat, al doilea an al pandemiei de COVID-19. 

 

Bowen a subliniat că Delta Airlines s-a remarcat în acest an în ceea ce privește dimensiunea, rețeaua și minutele de întârziere a pasagerilor, precum și numărul de zboruri completate. „Acesta este un efort si o realizare remarcabile într-o perioadă dificilă”. All Nippon Airlines (ANA) este recunoscută drept cea mai punctuală companie aeriană din lume, cu cel mai mare număr de zboruri la timp. 

 

Raportul de performanță a punctualității a Cirium in 2021 reflectă doar a doua jumătate a anului, când volumele de zboruri au revenit. Companiile aeriene au operat la nivel global aproape 25 de milioane de zboruri, o creștere de 10% față de aceeași perioadă din 2020, dar tot în scădere de 36% față de 2019. Raportul include companiile aeriene și aeroporturile cu cele mai bune performanțe la nivel global și în anumite categorii. 

 

Companiile aeriene globale

All Nipon Airways (ANA) este desemnată cea mai bună companie aeriană din categoria Global, cu 95% din zborurile sale la timp, urmată îndeaproape de Japan Airlines (JAL), cu 94,1%, reflectând standardul înalt stabilit de aviația japoneză atunci când vine vorba de punctualitate. Pe locul trei s-a clasat Aeroflot (91%), urmată de LATAM (88,7%) și Delta Airlines (87,8%). 

 

Pe regiuni

În EuropaVueling câștigă (92,1%), urmată de compania aeriană catalană Iberia Express (91,8%), Norwegian Air Shuttle (91,54%),  Aeroflot (91,05%) și Iberia (90,3%). 

 

Trebuie menționat faptul că Vueling s-a extins la nivel internațional în 2021, cu 65% din capacitatea sa din al treilea trimestru alocată zborurilor internaționale. 

 

În America Latină, compania aeriană panameză Copa Airlines, care era aproape de o oprire completă înainte de pandemie, își revine puternic și își operează programele de zbor în expansiune, la un nivel foarte ridicat de punctualitate. Compania a câștigat această categorie cu 90,3% din zborurile sale la timp, urmată de Aerolíneas Argentinas (89,2%) și Azul (88,9%). 

 

În America de Nord, Delta Airlines ia acasă premiul pentru cea mai punctuală companie aeriană nord-americană cu 87,7% din zborurile sale care pleacă sau sosesc la timp, depășind Alaska Airlines, care obține 81,7%, și American Airlines cu 80,5%. 

 

În Asia Pacific, marii transportatori japonezi ANA și Japan Airlines (JAL) dețin pozițiile de top, operând în principal zboruri internaționale într-o stare de aproape de hibernare În Asia, în timp ce transportatorilor de pe piața internă le-a mers considerabil mai bine. Topul 10 din acest an din Asia-Pacific este dominat de companii aeriene cu operațiuni interne semnificative

 

În Orientul Mijlociu si Africa, a ieșit în evidență compania low cost Safair din Africa de Sud prin performanța superioară de 96,4% din zborurile sale programate la timp. Compania aeriană nu a apărut în Raportul de punctualitate din anul 2019 înainte de pandemie; cu toate acestea, și-a extins serviciile internaționale către Mauritius, o destinație de vacanță pentru sud-africani. Aceasta este urmată de Royal Jordanian (89%) și Emirates (86,7%). 

Boeingul 737-800 al Solaseed Air (Fotografie: Kentaro Iemoto).

 

Companii aeriene low cost

Solaseed Air, un operator japonez low-cost de rute interne și o filială a ANA, conduce această categorie cu 97,9% din zborurile sale la timp în 2021. Compania aeriană acoperă o rețea de 14 rute cu operațiuni foarte agile. 

Aeroportul Internațional Tokyo Haneda (Fotografie: MaedaAkihiko).

 

Aeroporturi mondiale

Raportul identifică, de asemenea, cele mai importante aeroporturi din lume pentru punctualitate, cu Aeroportul Internațional Tokyo Haneda, cu 95,6% din zborurile pe cale le gestionează plecând la timp în 2021. 

 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.