Mulți turiști au schimbat destinațiile din nevoia de a căuta spații deschise și nu supraaglomerate pentru a evita contagierea cu COVID-19. O tendință care i-a determinat chiar și pe noii călători să abordeze această alternativă de vacanță. În acest fel, un produs cu peste 30 de ani de istorie, turismul rural, s-a consolidat. Cu toate acestea, trebuie să facă față unei serii de provocări pentru a se stabili ca o opțiune solidă, potrivit experților.
Potrivit speaker-ilor de la cea de-a șaptea ediție a Congresului European de Turism Rural (COETUR) desfășurat în luna iunie în Țara Bascilor, Spania, turismul rural trebuie să se confrunte cu o serie de provocări la care trebuie să răspundă pentru a servi cerințelor clienților. Este vorba, în special, de cinci provocări:
Sustenabilitate și responsabilitatea socială și economică. Conservarea patrimoniului și a mediului natural trebuie să fie o prioritate pentru călătorul care alege turismul rural, iar sectorul trebuie să asigure respectarea sa.
Depășirea sezonalității generând experiențe premium. Profesioniștii se confruntă cu provocarea de a depăși sezonalitatea și de a adăuga valoarea afacerii lor, generând experiențe memorabile pentru a atrage publicul pe tot parcursul anului, deoarece acest călător nu mai explică unde a mers în weekend ci ce a făcut.
Canalele de vânzare și digitalizarea. Alegerea corectă a unei platforme digitale specializate care oferă mai multă valoare este o mare provocare, precum și trecerea la digitalizare.
Internaționalizare. Este necesar să se găsească noi căi și să creeze alianțe cu alți actori pentru a atrage clientul internațional, care continuă să fie rezidual în turism rural și pandemia a pus frână în absorția sa.
Specializare și căutare de nișă de piață. În scopul creșterii competitivității, specializarea în cazare este o bună strategie de diferențiere. Destinațiile rurale trebuie să caute nișe de piață și să creeze experiențe unice, personale și memorabile.
Restricțiile de a călători în străinătate vara trecută și tendința de a căuta spații izolate au favorizat transformarea pensiunilor rurale într-o alternativă de vacanță remarcabilă în 2020.
În acest context, participanții la congres, au fost de acord să evidențieze schimbarea care a avut loc în obiceiurile acestui călător, ca urmare a pandemiei. Astfel, a fost creat un nou profil care caută natura, spațiile deschise, locurile care nu sunt aglomerate și aproape de casă.
Mai mult, ei consideră că există un utilizator nou care a ales să practice turismul rural atunci când în alt context nu ar fi ales niciodată acest mod de a se bucura de timpul liber.
Întâlnirea a evidențiat, de asemenea, marile posibilități care există pentru a atrage atenția noilor profiluri de călători. Au subliniat modalități precum turismul petfriendly, femeile care călătoresc singure, milenialii sau ecoturiștii, printre altele, care trebuie seduse cu o propunere de experiențe personalizate.
Sursă: hosteltur.com