A trecut aproape un an de la restricțiile privind mobilitatea din cauza pandemiei de COVID-19, care a provocat anularea masivă a zborurilor și solicitarea biletelor, iar acum Comisia Europeană și Rețeaua de Cooperare pentru Protecția Consumatorilor (CPC) au inițiat o anchetă coordonată asupra practicilor în domeniul anulării zborurilor companiilor aeriene.
Această anchetă a fost anunțată de Comisia Europeană si a fost lansată dintr-o alertă externă din partea Oficiului European al Uniunilor Consumatorilor (BEUC), și o altă emisă de propria Comisie Europeană, care „evaluează continuu protecția drepturilor UE în cazul anulării zborurilor de către companiile aeriene”.
Ancheta, așa cum a clarificat Comisia într-o declarație, se desfășoară cu scopul de a culege informații despre modul în care companii aeriene informează consumatorii cu privire la drepturile lor de pasageri și modul în care gestionează cererile de rambursare.
În cazul în care companiile aeriene au dificultăți în rambursarea la timp a consumatorilor pentru zboruri, Uniunea Europeană le va cere să raporteze măsurile pe care le iau pentru a remedia acest lucru, cu o perioadă de trei săptămâni pentru a răspunde.
Ancheta va fi coordonată de autoritățile Rețelei de Cooperare pentru Protecția Consumatorilor din șase state de membre, deși Agenția Suedeză a Consumatorilor va fi responsabilă de gestionarea majorității sondajelor și dialogurilor cu companiile aeriene.
Comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, a anunțat, de asemenea, că există alte măsuri în curs cu privire la această chestiune, precum revizuirea cadrului de reglementare pentru drepturile pasagerilor, prevăzută în Strategia de Mobilitate Durabilă și Inteligentă.
Sursă: hosteltur.com