Boeing a anunțat săptămâna trecută că va analiza „cu atenție” raportul preliminar al autorităților etiopiene privind accidentul fatal al unuia din avioanele sale 737 MAX 8 de pe 10 martie, ceea ce indică un eșec tehnic și va lua „toate măsurile suplimentare necesare” pentru a garanta siguranța flotei dumneavoastră.
Directorul executiv al companiei Boeing, Kevin McAllister, a declarat că studiază cu atenție raportul companiei Ethiopian Airlines și al guvernului etiopian, potrivit căruia echipajul a urmat procedurile de securitate, dar nu a putut dezactiva software-ul de control automat, care a făcut ca aeronava să coboare.
Într-un comunicat McAllister și-a reiterat condoleanțele față de familiile victimelor accidentului, în care au murit 157 de persoane, și a mulțumit activității Biroului de Investigare a Accidentelor (AIB) din Etiopia, deoarece „înțelegerea circumstanțelor care au provocat accidentul este esențial pentru asigurarea siguranței aviației”.
„Vom analiza cu atenție raportul preliminar al AIB și vom lua toate măsurile suplimentare necesare pentru a spori siguranța avioanelor noastre”, a declarat directorul Boeing, ai cărui experți continuă să colaboreze în această anchetă și iau „lecții” din accidentul precedent din Indonezia în luna octombrie a anului trecut.
Boeing a menționat că raportul preliminar al zborului Ethiopian Airlines 302 conține informații de la loggerul de date, care indică faptul că dispozitivul a primit un semnal eronat de la unghiul de senzor de atac care a activat sistemul de comandă (MCAS) în timpul zborului, „la fel ca în cazul zborului 610 al companiei Lion Air (în Indonezia).
„Pentru a se asigura că sistemul MCAS nu este activat din nou din greșeală și intenționează să efectueze o actualizare de software pentru MCAS, precum și un program extins de instruire pentru piloți și educație suplimentară pentru modelul 737 MAX„, a spus compania.
CEO-ul Boeing, Dennis Muilenburg, a efectuat miercuri un zbor de probă a unui avion 737 MAX 7, care includea actualizarea software-ului MCAS planificat, spunând că sistemul „a lucrat în siguranță”, într-un mesaj pe contul său de Twitter, unde a postat câteva fotografii ale demonstrației.
Firma aeronautică a anunțat cu câteva zile în urmă ca actualizarea software-ului adaugă mai multe niveluri de protecție care vor impiedica ca date eronate să declanseze sistemul MCAS, și ca echipajele „vor avea întotdeauna opțiunea de a anula sistemul MCAS și să controleze manual avionul”. EFE
Sursă: hosteltur.com