American Society of Travel Agents (ASTA, Societatea Americană de Agenți de Turism) a publicat un studiu în care arată că a apela la un agent de turism generează o economie de 452 de dolari (409 euro), în medie, și aproximativ patru ore de planificare.
Asociația subliniază că, ceea ce este cel mai important, este că consumatorii indică faptul că un agent îi poate ajuta să evite care i-ar putea costa scump. Potrivit raportului, în ultimul an, pe piața din SUA, 47% dintre respondenți a rezervat călătoriile direct de pe site-ul web al unui furnizor, 25% au apelat la o agenție online, iar 23% la un agent de turism. Acest 23% este cel mai mare procent din ultimii trei ani.
Atunci când au analizat experiențele lor din călătoriile anterioare aproape două treimi (63%) a recunoscut că a face uz de un agent a făcut experiența lor globală de călătorie mai bună, iar 69% a asigurat că agentul le-a economisit timp în planificare și rezervare. În plus, 66% a spus că agentul le-a permis să evite greșeli foarte costisitoare, iar 64% că agentul a găsit cele mai bune oferte.
Agentul de turism din SUA avantajează alte canale în ceea ce privește vânzările de croaziere fluviale și egalează funizorii online în vânzările de croazierele maritime și pachete turistice. De asemenea, sunt foarte bine poziționati în ceea ce privește vânzarea de stațiuni all-inclusive și de asigurări de călătorie, aproape la același nivel cu furnizorii de pe Internet.
Principalul motiv pentru care ar prefera. Cu toate acestea, ei au afirmat că gândesc să le utilizeze în cazul în care agentul demonstrează că le va economisi bani sau că îi va ajuta să evite erori.
Raportul a fost realizat de firma de cercetare TNS Global și sponzarizat de Carnival Coportation.
Sursă: hosteltur.com