Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) estimează că în următoarele două decenii, până în anul 2036, traficul aerian de pasageri va ajunge la 7.8 miliarde de pasageri, aproape dublu față de cei 4 miliarde de pasageri din 2017. Regiunea Asia-Pacific va fi sursă a mai mult de jumătate din noii pasageri în următoarele două decenii. În patru ani, China va întrece SUA ca cea mai mare piață a aviației din lume.
Predicția se bazează pe o Rată Anuală de Creștere Compusă (CGAR) de 3,6% în cea mai recentă actualizare a prognozei de pasageri de transport aerian pentru 20 de ani, a patronatului.
„Toți indicatorii duc la creșterea cererii de conectivitate globală. Lumea trebuie să se pregătească să dubleze numărul pasagerilor în următorii 20 ani. Aceasta este o veste bună pentru inovație și prosperitate, stimulată de conexiunile aeriene. De asemenea, aceasta este o provocare pentru guverne și industrie pentru a asigura că putem gestiona cu succes această cerere esențială”, a declarat Alexandre de Juniac, directorul general și CEO-ul IATA.
Schimbarea spre orient
Cel mai mare motor al cererii globale va fi regiunea Asia-Pacific. Regiunea va fi sursă a mai mult de jumătate din noii pasageri în următoarele două decenii. China va înlocui Statele Unite ca cea mai mare piață a aviației din lume (definit ca trafic către, din și în interiorul țării) în cinci ani, până în 2022, cu doi ani înaintea previziunii de anul trecut, printr-o combinație a creșterii chineze ușor mai rapidă și o creștere americană ușor mai redusă.
Regatul Unit va cădea pe locul cinci, depășit de India în 2025, și Indonezia în 2030. Spania și Japonia se vor menține în topul zece, ambele pe locul șase. Thailanda și Turcia vor intra printre primele zece piețe, în timp ce Franța și Italia vor cădea pe locurile 11 și, respectiv, 12.
Piețe cu creștere rapidă
Cele cinci piețe cu cea mai rapidă creștere în ceea ce privește numărul de pasageri suplimentari anuali în 2036 comparativ cu anul 2016 vor fi: China, cu 921 de milioane de pasageri noi pentru un total de 1.5 miliarde, SUA cu 401 milioane de pasari pentru un total de 1.1 miliarde; India cu 337 milioane de pasageri noi pentru un total de 478 milioane; Indonezia, cu 235 de milioane de pasageri noi pentru un total de 355 de milioane; și Turcia cu 119 milioane de pasageri noi pentru un total de 196 de milioane.
Multe dintre piețele cu cea mai rapidă creștere înregistrează o rată de creștere compusă de peste 7,2% pe an, ceea ce înseamnă că piața lor va dubla în dimensiune în fiecare deceniu, Majoritatea acestor piețe se află în Africa, precum: Sierra Leone, Benin, Mali, Rwanda, Togo, Uganda, Zambia, Senegal, Etiopia, Cote d’Ivoire, Tanzania, Malawi, Ciad, Gambia și Mozambic.
Riscuri, oportunități și durabilitate
În cadrul previziunilor IATA, au fost identificate o serie de riscuri. Raportul sugerează că maximizarea beneficiilor potențiale ale creșterii aviației va depinde de nivelurile actuale de liberalizare a comerțului și a facilitării regimului de vize. „Dacă se implementează protecționismul comercial și restricțiile de călătorie, beneficiile conectivității aeriene vor scădea deoarece creșterea s-ar putea încetini până la 2,7%, ceea ce înseamnă 1.1 miliarde de călătorii mai puțin anual în 2036„, indică IATA. Dimpotrivă, dacă liberalizarea crește, creșterea anuală ar putea fi cu două puncte procentuală mai rapidă, ceea ce va duce la triplicarea numărului de pasageri în următorii 20 de ani.
„Planificarea pentru creștere va necesita consolidarea parteneriatelor dintre industria aviației, comunități și guverne pentru extinderea și modernizarea infrastructurii”, scriu ei. Pistele, terminalele și accesul de pe sol la aeroporturi vor fi supuse unei presiuni din ce în ce mai mare. Pentru aceasta vor fi necesare soluții inovatoare, precum și procesele pentru bagaje și securitate, printre alte domenii. Gestionarea traficului aerian necesită, de asemenea, o reformă urgentă pentru a reduce întârzierile, costurile și emisiile. IATA observă că creșterea cererii va aduce o provocare majoră în materie de infrastructură, a cărei soluții este a profita de puterea noilor tehnologii.
De Juniac, a făcut referire și la strategia adoptată de industria aviației de a reduce impactul asupra mediului, în special emisiile de carbon, subliniind ca niciun sector nu a făcut mai mult pentru a-și îndeplini obligațiile de mediu. „Începând cu 2020, un Sistem de Compensare și Reducere a Emisiilor de Carbon pentru Aviația Internațională (CORSIA) va juca un rol important pentru obiectivul neutru de carbon„, a spus Juniac.
Sursă: hosteltur.com