Shadow

O altă companie aeriană intră în faliment în Europa

După problemele financiare grave care au dus la un deficit acumulat de 360 milioane de euro în ultimii doi ani, compania aeriană italiană Air Italy, fosta Meridiana, a aprobat săptămâna trecută lichidarea sa, a informat grupul într-un comunicat. Compania cu sediul în Milano a început operațiunile în Milano a început operațiunile în 2018, cu o participație de 49% a Qatar Airways. Acum a devenit ultima companie aeriană europeană care s-a închis.  

„Acționării Air Italy, Alisarda și Qatar Airways, prin AQA Holding și urmând condițiile structurale persistente și dificile ale pieței au decis în unanimitate să lichideze compania Air Italy„, se arată în comunicat.

Știrea a fost criticată rapid de ministrul Transporturilor, Paola de Michelli, care a solicitat o întâlnire urgentă cu managerii companiei.

„Decizia de a lichida o companie de această dimensiune fără a informa în prealabil Guvernul și fără a lua în considerare în mod serios nicio alternativă nu este acceptabilă”, a spus el în declarații către mass-media.

Air Italy există cu acest nume din 2018, când AliSarda a devenit partenerul majoritar cu 51% din capital, iar Qatar Airways a achiziționat restul de 49% din compania care până atunci era Meridiana, care și-a schimbat numele în cadrul unui plan strategic care a căutat să sporească competitivitatea companiei aeriene.

Qatar Airways a explicat intr-o declarație că, de la ahiziționarea a 49% din participația sa în Air Italy, „a crezut cu fermitate în compania aeriană și potențialul său, sprijinind planul de afaceri propus de conducerea care avea ca obiectiv creșterea și crearea de locuri de muncă”.

Subliniază că, în ciuda „schimbării mediului concurential și a condițiilor din ce în ce mai dificile ale pieței, care afectează în mod grav sectorul transportului aerian”, compania Qatar a fost întotdeauna dispusă să continue investițiile și ar fi făcut-o din nou dacă ar fi avut „angajamentul tuturor acționarilor”, ceea ce nu s-a întâmplat.

Air Italy, care a finalizat 2018 cu pierderi de 164 milioane de euro și în 2019, cu un rezultat negativ de peste 200 de milioane, s-a născut cu intenția de a deveni principala linie aeriană națională și de a depăși Alitalia, care se află în administrarea falimentului din 2017, tot din cauza unei grave crize financiare interne.

Conducerea Air Italy intenționa să-și crească flota la 50 de aeronave și să obțină 10 milioane de clienți până în 2022, dar nu a reușit.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.