Starea de spirit în rândul companiilor din Germania „s-a redus semnificativ în luna decembrie”, potrivit unui sondaj realizat de institutul economic german Ifo, în care adaugă că, companiile de servicii „și-au revizuit în mod sensibil așteptările pentru lunile următoare”. În sector, „există pesimism în creștere” în prima jumătate a anului din cauza impactului pe care îl au noile infecții cu coronavirus.
Potrivit sondajului, 14% dintre companiile germane își văd existența în pericol, iar procentul nu se modifică față de sondajul anterior, din iunie 2021, ci scade față de februarie 2021 (18,7%) și noiembrie și iunie (2020) (17,6% și 21,8%, respectiv).
Klaus Wolhrabe, șeful sondajelor Ifo, a remarcat faptul că, din cauza situației actuale, „touroperatorii și agențiile de turism încă se simt deosebit de amenințati, cu 73,2%, precum și companiile din sectorul evenimentelor, cu 67,4%”.
Din cauza noului val de infecții, cei mai mari touroperatori din țară au început să anuleze „fam trips” deoarece multe dintre destinații au impus restricții, turiștii germani amână rezervările pentru vară și un sondaj recent al asociației de agenții și touroperatori germani (DRV) confirmă că agențiile exclud recuperarea nivelurilor pre-pandemie în 2022.
Mai multe informații despre situația agențiilor și touroperatorilor germani în articolul: Agențiile germane exclud recuperarea nivelurilor pre-pandemie în 2022.
În industria hotelieră și restaurante, situația continuă să fie critică, cu mai mult de jumătate din afacerile a căror existență este amenințată. Astfel, în restaurante și alte localuri în care se servește mâncare, aceasta este preocuparea a 52,5% dintre afaceri, față de 55,4% în iunie, în timp ce în cele care oferă cazare se ridică la 58,8% de la 52,1% din iunie.
În Germania, la această oră, pentru a accesa restaurantele și cafenelele se aplică regula 2Gplus, adică prezentarea unui certificat de program complet de vaccinare sau de trecere prin boală, plus un test rapid negativ efetuat în ziua respectivă. Doar cei care fac dovada că au primit doza de rapel sunt scutiți de test, iar cei care nu îndeplinesc aceste cerințe nu pot accesa incinta.
În cazul comerțului cu amănuntul, 17,1% dintre afaceri s-au declarat într-o situație extremă, față de 14,4% în iunie, fapt pe care Wolhare l-a atribuit „consecințelor izolării consumatorului”. În luna februarie a anului trecut, 34,5% dintre retaileri se temeau pentru afacerea lor.
Sursă: hosteltur.com