Finnair a început un test de trei luni care îi va permite să își optimizeze calculele actuale de optimizare a aeronavelor, anticipând cu o aproximare mai exactă a greutății medii a pasagerilor și a bagajelor de mână. În acest scop, compania aeriană finlandeză va colecta, în lunile februarie, aprilie și mai 2024, date privind greutatea medie a clienților și bagajelor de mână ale acestora pe zborurile cu plecare din Aeroportul din Helsinki. Datele colectate la hub-ul său de origine vor fi utilizate pentru calculele viitoare ale echilibrului aeronavelor și pentru a face o estimare mai precisă a necesarului de combustibil și o gestionare mai eficientă a costurilor sale de operare.
Studiul presupune cântărirea pasagerilor voluntari și a tuturor bagajelor de cabină la poarta de plecare. „Cântărirea este voluntară și anonimă, iar datele vor fi folosite doar pentru a optimiza calculele actuale de echilibrare a aeronavelor Finnair”, a precizat compania aeriană.
Compania explică faptul că fiecare aeronava are o greutate maximă stabilită pentru a asigura o decolare sigură, iar această greutate nu poate fi depășită. Greutatea aeronavei include greutatea aeronavei în sine și greutatea combustibilului, a bagajelor și mărfurilor înregistrate, a cateringului la bord, a rezervoarelor de apă și, bineînțeles, a clienților.
Companiile aeriene cunosc greutatea tuturor acestor elemente, cu excepția greutății clienților și a bagajelor de mână, care este calculată folosind greutăți medii, confirmate de Autoritatea Aviației Civile. Alternativa constă în utilizarea de către companiile aeriene a propriilor măsurători și confirmarea rezultatelor de către autoritate sau utilizarea greutăților standard definite de Agenția Europeană de Siguranță a Aviației (EASA).
Din 2018, Finnair folosește greutăți medii determinate pe baza propriilor măsurători, dar autoritățile cer ca aceste cifre să fie actualizate la fiecare cinci ani. Întrucât măsurătorile anterioare au fost efectuate în 2017 și 2018, a venit momentul să se colecteze date actualizate, potrivit companiei.
Satu Munnuka, șeful proceselor de la sol de la Finnair, a declarat: „Folosim datele de cântărire pentru calculele medii necesare pentru operarea în siguranță a zborurilor, iar datele colectate nu sunt legate în niciun fel de datele personale ale clienților.
Greutățile medii calculate pe baza măsurătorilor vor fi livrate către Traficom, agenția finlandeză de transport și comunicații, între iulie și septembrie 2024, iar după confirmarea greutăților, compania aeriană le va utiliza pentru echilibrarea aeronavelor și calcularea încărcăturii între 2025 și 2030.
Zona de cântărire se va roti în jurul unui număr selectat de porți de plecare a zborurilor Finnair pe Aeroportul din Helsinki. Sistemul va acoperi anumite zboruri europene selectate în zona Schengen a primul aeroport finlandez și un număr de zboruri de lung curierat care pleacă din afara zonei Schengen.
„Cântărim clienții voluntari împreună cu bagajele de mână. Nu solicităm date cu caracter personal la măsurare, dar greutatea totală a clientului și a bagajului de mână, vârsta, sexul și clasa de călătorie a clientului sunt înregistrate în baza de date. Nu se colectează nicio informație care să permită identificarea participanților”, spune Munnukka.
El adaugă că măsurătorile anterioare, în urmă cu cinci ani, un număr bun de voluntari au dorit să participe la cântărire, așa că speră să aibă un eșantion bun de voluntari, atât călători de business cât și de leisure, și de această dată.
A se citi si Noi tehnologii care revoluționează experiența pasagerilor.
Sursă: hosteltur.com