Boeing prezice că aproximativ 90% din flota europeană actuală va fi înlocuită în următoarele două decenii, deoarece cererea mare de renovare a aeronavelor determină cererea viitoare de aeronave în regiune. În cel mai recent raport privind perspectivele pieței comerciale, producătorul american de avioane estimează o cerere de 8.700 de aeronave noi pe piața europeană a aviației de acum până în 2040 aviației de acum, în comparație cu o creștere economică medie de 1,4% pe an și o creștere medie a traficului anual de pasageri de 3,1% în regiune în perioada respectivă.
„Europa continuă să fie regiunea cu cea mai stabilă cerere, deoarece o mare parte din noile comenzi și livrări corespund nevoii de reînnoire a flotelor”, a declarat Darren Hulst, vicepreședinte de marketing comercial la Boeing.
În acest sens, Hulst a indicat că mai mult de jumătate din aeronavele care vor fi livrate pe piața europeană în următorii 20 de ani vor avea ca obiectiv înlocuirea aeronavelor operaționale și în jur de 40-45% din livrări vor fi destinate companiilor aeriene pentru a-și continua planurile de creștere. Ceea ce înseamnă că, în următoarele două decenii, doar aproximativ 10% din flota care a existat anul trecut va continua să zboare în 20 de ani.
Aceasta depășește cota globală de înlocuire de 80% pentru industrie în ansamblu, stabilită în raportul Boeing privind prognoza pieței comerciale.
Hulst a adăugat că peste 700 de aeronave mai vechi din flota europeană sunt probabil retrase și înlocuite pe termen scurt: aproximativ 600 de avioane cu un singur culoar și aproximativ 150 de aeronave cu fuzelaj larg. „Unele rămân în serviciu, dar multe dintre ele sunt parcate temporar și probabil vor fi primii candidați care vor fi înlocuiți”.
„Ceea ce accelerează, de asemenea, unele dintre aceste înlocuiri, în special pe termen mediu, este accentul pus pe sustenabilitate. Pe lângă faptul că economiile oferite de noul avion și rețeaua în formă, există un stimulent pentru a fi mai sustenabil”.
Boeing consideră că aproximativ patru cincimi din noile aeronave pentru Europa sunt cu un singur culoar, reflectând parțial puterea companiilor aeriene low-cost și a traficului punct la punct din regiune. Subliniază faptul că, călătoriile europene sunt semnificativ mai punct-la-punct comparativ cu America de Nord, în special în traficul de leisure, care este mult mai dependent de acest tip de operațiune decât în Statele Unite.
„Ca urmare… piața avioanelor cu un singur culoar devine cea mai rezistentă și cea mai importantă în reconstruirea sectorului după pandemie”.
Boeing estimează că aproximativ 40% din cererea globală de avioane cu un singur culoar va veni de la companiile aeriene low-cost.
În timp ce companiile aeriene au achiziționat o cotă din ce in ce mai mare de avioane cu un singur culoar în ultimul deceniu, marea majoritate a flotei care trebuie înlocuită este piața de dimensiuni medii cu un singur culoar. „Acele avioane sunt din ce în ce mai versatile, cele mai active și, în cele din urmă, servesc majorității scopurilor din rețeaua unei companii aeriene”.
Boeing proiectează o cerere în Europa pentru 1.545 de aeronave noi cu fuzelaj larg, inclusiv cargo, pentru 2040.
„Din perspectiva pe termen lung, principalul motor al călătoriilor aeriene rămâne și va continua să fie nivelul activității economice”, adaugă Hulst. „Elementul cheie care trebuie luat în considerare este că sănătatea economiei europene este suficient de puternicî pentru a ajuta aviația să scape de provocare și chiar va conduce piața în acest sector”, a spus el.
Sursă: hosteltur.com