Criza economică declanșată de pandemia coronavirusului are deja un impact asupra buzunarelor călătorilor și 62% recunosc că, de acum înainte, vor fi mai atenți la prețuri atunci când își caută și își planifică vacanțele. În Spania, acest procent este de 64%, în timp ce în Danemarca, Țările de Jos și Germania se acordă cea mai mică atenție acestui punct, potrivit unui sondaj realizat de Booking.com pe un eșantion de peste 20.000 de persoane din 28 de piețe. Deoarece controlul finanțelor va fi în minte, va exista, de asemenea, o schimbare a destinațiilor, iar unele vor cădea de pe lista dorințelor.
Deși este real că există interes pentru a călători din nou, pe măsură ce restricțiile devin mai flexibile, relația calitate-preț va deveni o prioritate, deoarece nu puțini oameni și-au văzut locurile de muncă și salariile afectate de pandemie. Rezervarea sugerează că, pe lângă căutarea unor prețuri și reduceri mai bune, precum și necesitatea transparenței și flexibilității rezervărilor, acestea sunt comportamente care vor fi menținute ani de zile.
Platforma afirmă că „impactul economic al coronavirusului va însemna inevitabil, că în viitor oamenii vor să primească mai mult pentru banii lor”.
62% vor ține cont de preț la organizarea vacanțelor și 55% vor căuta promoții și reduceri.
America Latină este regiunea „cea mai atentă la prețuri”, iar lista este condusă de brazilieni (84%), urmați de columbieni (77%) și mexicani (76%). În ceea ce privește piața asiatică, costurile vor fi o prioritate pentru 45% dintre chinezi, 50% din japonezi și 55% din turiștii din Coreea de Sud. În cazul Europei, 64% din turiștii din Spania vor căuta calitate-preț, urmată de Franța (58%), Germania (38%), Olanda (37%) și Danemarca (34%).
Deoarece prețul vacanțelor va fi un element de luat în considerare în momentul planificării, este de așteptat o schimbare în alegerea destinațiilor.
Doi din cinci (40%) recunosc că „în loc să plătească mai mult pentru o călătorie de vis, vor opta pentru o călătorie cu reducere sau un loc pe care altfel nu l-ar fi ales”.
În acest context de sănătate și incertitudine economică, mai mult de jumătate dintre respondenți (53%) preferă o călătorie pe care o pot plăti pe termen scurt în loc să economisească pentru o călătorie de vis.
Booking adaugă că „nervozitatea la perspectiva de a trebui să anulezi o călătorie înseamnă că flexibilitatea va fi cheia” în viitor. Companiile știu acest lucru și multe se adaptează deja. Potrivit sondajului, 74% dintre călătorii globali consideră că platformele ar trebui să adauge valoare prin creșterea transparenței cu privire la politicile de anulare, procesele de rambursare și opțiunile de asigurare de călătorie.
46% consideră că unitățile de cazare cu opțiuni rambursabile vor fi indispensabile în planificarea unei călătorii, iar 36% consideră că este esențial să poți schimbă data călătoriei fără nicio taxă.
Și, deși vor fi mai pretențioși în viitor, șapte din zece călători spun că vor să sprijine redresarea industriei și ca rezervările lor să „contribuie la reconstruirea comunităților din întreaga lume (67%).
Sursă: hosteltur.com