Shadow

20 de măsuri pentru prevenirea contagierii cu coronavirus în hoteluri

Extinderea coronavirusului va obliga hotelurile să stabilească noi măsuri de prevenire în unități cu scopul de a atenua riscul de contagiune pentru angajații și clienții lor. Următoarea listă prezintă câteva exemple practice care sunt deja aplicate de lanțurile hoteliere internaționale, atât în Europa, cât și în China. 

Recomandările menționate în acest articol au fost furnizate de Ferran Anguera, profesor de Securitate Turistică la Universitatea Autonomă de Barcelona și manager de Protecție Civilă, care a contrastat aceste informații cu managerii hotelieri, managerii de securitate și prevenirea riscurilor din lanțurile hoteliere internaționale.

„Punerea în aplicare a acestor măsuri în mod logic va dura timp, dar prima măsură dintre toate este planificarea, nu improvizarea. De exemplu, este necesar să avem un stoc bun de anumite produse deoarece furnizorii pot colapsa dacă are loc o cerere maximă”, explică Anguera.

Resurse umane

  • Controlul zilnic al stării de sănătate a lucratorilor. „La minimul simptom al infecției suspectate, trimeterea directă la servicul medical”, explică Ferran Anguera.
  • Verificați dacă perioada de carantină a angajaților cu posibilități de infecție este respectată.
  • Instruire cu privire la modul în care să îndepliniți sarcinile zilnice mai în siguranță și cum trebuie folosite echipamentele de protecție personală și igienă în siguranță, prin intermediul intranetului, e-mailurilor, semnalizării, a angajamentului de calitate, etc.

Resurse materiale 

  • Semnalizarea zonelor de risc și semnelor cu sfaturi preventive. „Fiți atenți la recepție, este un loc fierbinte. Este locul în care oamenii se sprijină la sosirea la hotel. Trebuie să crești frecvența de curățare și dezinfectare în acel loc”, avertizează Ferran Aguera.
  • Informații preventive.
  • Amplasarea difuzoarelor de produse pentru dezinfectarea mașinilor în zonele publice.
  • Îmbunătățirea stocului de produse de curățare și a echipamentelor de protecție pentru a evita scurgerea, înainte de a exista o cerere mare: mănuși, măști, etc.
  • Izolați, cu ajutorul unui plastic protector transparent, acele elemente care pot conține virusul și care sunt greu de curățat: tastatura ascensoarele, telecomenzile, tastaturile etc. „Controalele de televiziune, de exemplu, au multe adâncituri. Sunt greu de curățat bine. Cel mai bine este să le înfășurați cu o pungă de plastic, pe care apoi o schimbați.
  • Închideți și izolați plantele goale atunci când ocuparea începe să scadă. „Acest lucru va permite o mai bună o organizare a schimburilor de curățare și dezinfectare, economisind resurse. Este o măsură pe care hotelurile din China au aplicat-o deja”, explică Anguera.
  • Goliți apa din piscine și închideți sălile de sport. „Aplicarea acestei măsuri extreme ar depinde de cum evoluează răspândirea coronavirusului”, explică Anguera. Aceste măsuri drastice au fost aplicate, de asemenea, de hoteluri din China
Imagine de la recepția unui hotel.

Îmbunătățirea procedurilor și protocoalelor 

  • Consolidarea planului de curățare a hotelului, în termeni de regularitate și eficacitate a produselor utilizate.
  • Dezinfectarea valizelor clienților cu produse dezinfectate la sosirea la hotel.
  • Curățarea mai regulată a filtrelor de ventilație. „Atenție, acest lucru este foarte important”, spune Ferran Anguera.
  • Informează cu privire la planul de prevenire și igiena angajaților și Comitetului de companie.
  • Contact mai regulat cu autoritățile medicale corespunzătoare.
  • Participarea la seminarii și sesiuni de instruire, unde se împărtășesc experiențe de bune practici. „Este important să înveți din ceea ce au implementat hotelurile din alte țări afectate deja de virus”.
  • Identificați, analizați și modificați acele procese de interacțiune în care poate fi redus contactul direct dintre angajat și client. De exemplu: bagaje, valet, room service, recepție, concierge, etc. „Este recomandabil să faceți contactul esențial minim, fără a reduce nivelul de atenție corespunzător categoriei centrului hotelier”, explică acest expert. „De exemplu, în cazul serviciului în cameră, o opțiune ar fi să depui o tavă pe podea, să bat la ușă și să pleci”.
  • Catering. „Este o parte complicată, deoarece multe hoteluri depind de alte companii și este greu de controlat. Poate există riscul de infecție și clientul acuză hotelul tău. Cel mai bine ar fi să controlați intern procesele sau să angajați doar acele companii care au certificate ISO de cea mai înaltă calitate”, explică acest expert.
  • Controlul intrării angajaților externi în zonele interne ale hotelului.

Măsuri extreme în China 

Potrivit lui Ferran Anguera, măsurile de prevenire luate în unitățile de lanțuri hoteliere internaționale din China sunt mult mai extreme.

Există hoteluri în Shanghai, a căror grad de ocupare a scăzut la 10%, unde angajații, inclusiv europenii, nu au părăsit clădirea timp de trei săptămâni”.

Unele măsuri pe care hotelurile chineze le-au pus în aplicare sunt:

  • Angajații mănâncă separat pentru a reduce riscul de infecție între ei.
  • Controlul temperaturii angajații, de două ori pe schimb.
  • Accesul din parcare la etajele camerelor este închis.
  • Toată lumea trebuie să intre prin ușa principală și, odată acolo, personalul de securitate de acces efectuează următoarele controale: este luată temperatura noului venit, persoana este întrebată de unde provine și ceea ce au spus este verificat prin intermediul citirii poziționării codului ip al mobilului. „Aceasta este o aplicație care prin această lectură dă un rezultat în culori: verde (nu provii din nicio zonă afectată); Amarillo (Vii din împrejurimile zonei afectate. Poliția vine să te ducă să efectuezi o săptămână de carantină); Roșu (Provii dintr-o zonă afectată. Poliția vine și te duce să faci două săptămâni de carantină).
  • Arce de dezinfectare
  • Închiderea totală a restaurantelor și a zonelor comune
  • Rezervările nu sunt acceptate într-o lună
  • Personalul servește cu măști și mănuși
  • Serviciile de livrare a alimentelor în afara hotelului nu sunt acceptate.
  • Room service: toate ambalate

Știri bune 

Prima știre bună este că „clima, de temperaturi suave, nu facilitează un mediu propice gripei. În plus, timpul afectării este limitat”.

În general, acest expert consideră că criza coronavirusului va provoca o „schimbare de mentalitate” în rândul consumatorilor în ceea ce privește importanța securității în unitate și, prin urmare, „acele hoteluri care intreprind acțiuni preventive și de protecție vor fi evaluate pozitiv”.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.