În urmă cu mai bine de zece ani, un avion care călătorea de la Londra la Amsterdam a folosit pentru prima dată biocombustibil într-unul dintre motoarele sale. În 2017, peste 100.000 de zboruri comerciale au folosit biocombustibil. Asociația de Transport Aerian Internațional (IATA) și-a stabilit obiectivul de a transporta un miliard de pasageri pe zboruri alimentate cu combustibil de aviație durabilă (SAF) sau biocombustibil până în 2025, după cu a afirmat organizația.
Într-o declarație, asociația a explicat că acest nou scop a fost marcat cu a zecea aniversare a primului zbor cu un amestec de combustibil tradițional și combustibil de aviație durabil.
Zborul, care a făcut ruta de la Londra la Amsterdam la 24 februarie 2008, a utilizat SAF într-unul din motoarele sale și a demonstrat viabilitatea combustibililor în combinație cu kerosenul tradițional în aceeași infrastructură aeroportuară.
Reducerea emisiilor de carbon
Potrivit IATA, un zbor alimentat exclusiv cu biocombustibili poate reduce emisiile de carbon cu până la 80%.
„Momentul combustibililor aviației sustenabili este de neoprit”, a declarat CEO-ul IATA, Alexandre Juniac, care a amintit că s-a ajuns de la un zbor în 2018 la 100.000 propulsate de acest ameste de combustibil în 2017.
„Ne așteptăm ca până în 2020 numărul să ajungă la un milion” de zboruri, a adăugat el.
De Juniac a recunoscut că drumul către un miliard de pasageri în 2025 „nu va fi ușor”, și a subliniat necesitatea ca guvernele „să stabilească un cadru care să încurajeze producția de SAF și care să facă producția sa la fel de atractivă ca și cea a biocombustibililor pentru automobile”.
Potrivit IATA, extinderea SAF in viitor „este marcată de angajamentul industriei companiilor aeriene de a realiza o creștere neutră în carbon începând cu 2020 și de a reduce emisiile nete de carbon cu 50% față de 2005”.
Cele mai avansate aeroporturi
Asociația a asigurat că mai multe companii au făcut deja investiții semnificative în acest combustibil și că aeroporturi precum Oslo, Stockholm, Brisbane sau Los Angeles au introdus deja SAF în aprovizionarea generală.
Pentru a atinge obiectivul unui miliard de pasageri în 2025, IATA propune ca SAF-urile să fie la fel de competitivi ca și biocombustibilii din industria auto; să se acorde împrumuturi și subvenții pentru instalații de producție; să finanțeze fabrici demonstrative ale SAF și dezvoltarea lanțului de aprovizionare.
Propunerile sale includ, de asemenea, promovarea politicilor de transport și energie armonizate, coordonate cu departamentele de agricultură și militare.
De Juniac a subliniat, de asemenea, hotărarea industriei de a asigura utilizarea unor surse exclusiv sustenabile pentru combustibilii săi alternativi și a adăugat că „industria companiilor aeriene este unită și nu se va utiliza niciodată un combustibil durabil care să modifice echilibrul ecologic al planetei sau să-și epuizeze resursele naturale.
Sursă: hosteltur.com