Shadow

Republica Dominicană: analiza crizei de imagine care afectează destinația

Republica Dominicană se confruntă cu una dintre cele mai complexe sezoane turistice din ultimii ani, datorită unei crize severe de imagine în Statele Unite, principala sa piață sursă. Cauza acestei crize este o duzina de decese ale turiștilor americani, care a avut loc în timpul sau după vacanțele lor în această destinație din Caraibe în ultimele 13 luni. Hotelurile de 3 și 4 stele observă efectele acestei crize și reduc prețurile pentru reactivarea cererii

 

Guvernul Republicii Dominicane a apelat la o campanie intensă de comunicare și relații publice pentru a recupera încrederea turiștilor și insistă asupra faptului că nu există nici o legătură între decese. 

Resultado de imagen para republica dominicana 

În orice caz, „o mare alarmă în mass-media a fost generată în Statele Unite, făcând ca destinația să scadă brusc, afectând rezervările și prețurile hoteliere pe termen scurt și mediu”, explică firma de cercetare Mabrian Technologies. 

 

Această companie, care monitorizează constant reputația a zeci de destinații turistice prin mențiuni de călătorie pe rețelele sociale, a înregistrat o scădere a „Indiceui perceput de securitate” al Republicii Dominicane. 

 

Republica Dominicană a primit 7 milioane de turiști anul trecut. Cei mai mulți turiști, 58,4% sunt din America de Nord, urmați de cei din Europa (23,7%), America de Sud(13,6%), America Centrală și Caraibe (4%) și Asia (0,3%). S-a înregistrat o creștere de 4,7% a sosirilor de turiști cu avionul în perioada ianuarie – mai a acestui an. 

 

Piețele sursă

Mabrian explică faptul că „americanii și canadienii sunt cei care manifestă o sensibilitate mai mare față de această situație, ceva care cel mai propbabil este întărit de acoperirea mediatică intensă” care este făcută despre decese. 

 

Pe de altă parte, „brazilieniispaniolii și italienii sunt cei care cel mai mic impact din cauza acestei crize, deși imaginea lor de destin este, de asemenea, afectată”. 

 

Criza imaginii care afectează destinația a avut un impact asupra cererii și evoluției prețurilor la hoteluri. 

 

După analizarea tarifelor medii, Mabrian observă „o scădere generalizată a prețurilor hotelurilor de 3 și 4 stele pentru lunile iulie-septembrie, depășind în unele cazuri 40%, în timp ce categoriile de cazare superioare nu par a fi afectate pentru moment, arătând chiar și creșteri de prețuri”. 

 

Pe scurt, spune Mabrian, antreprenorii și managerii principalelor destinații turistice din Republica Dominicană (Punta Cana, La Romana sau Bayahibe) se confruntă cu „o criză care afectează negativ principalul motor economic al țării„. 

 

Utilizarea big data, adaugă compania de cercetare spaniolă „poate ajuta la restrângerea problemei și la stabilirea modelului de activare a unui plan de urgență la nivelul imaginii de destinație, ținând cont de diferitele sensibilități ale piețelor de origine”. 

 

„Nu există morți misterioase”

La rândul său, ministrul turismului din Republica Dominicană, Francisco Javier García, a declarat într-o conferință de presă recentă că Republica Dominicană rămâne o țară foarte sigură și a respins categoric „moartea misterioasă sau masivă” de turiști care au vizitat această țară din Caraibe. 

 

Într-o conferință de presă cu mass-media națională și internațională, ministrul a arătat rezultatele autopsiilor care dezvăluie cauza deceselor. 

 

În toate decesele care au avut loc, cauza acestor decese nefericite au fost determinate”, a spus García după ce a afirmat că înțelege durerea familiilor decedaților. 

 

„Prioritatea noastră în Republica Dominicană este siguranța turiștilor” și se aplică tot mai multe „măsuri de garantare”, a declarat ministrul García.

 

În plus, ministrul a reamintit că Departamentul de Stat al Statelor Unite a descris ca fiind exagerată informația care a circulat în presă în legătură cu decesele. 

 

„A avut loc un zgomot mediatic care nu corespunde realității din Republica Dominicană„, a spus García. 

 

La conferința de presă, ministrul turismului a anunțat punerea în aplicare a unei campanii speciale care va începe în Statele Unite pentru a consolida imaginea Republicii Dominicane pe piața emitentă menționată. 

 

În plus, potrivit Ministrului Turismului, guvernul „va continua să lucreze la creșterea acțiunilor de îmbunătățire a siguranței turiștilor care ne vizitează: standardele de siguranță în unitățile hoteliere; îmbunătățirea protocolului de urgență; creșterea instruirii; acreditarea în domeniul alimentelor și bauturilor, precum și în implementarea unui program de asistență pentru turiști. 

 

O campanie nouă

Cum este acest val mediatic despre decese rezervările pentru a călătorii în țară? Potrivit lui Giancarlo Farias, purtătorul de cuvânt al Biroului de promovare a turismului din Republica Dominicană în Spania și Portugalia”, în primele 15 zile din luna iunie sosirile de turiști din Statele Unite au crescut cu 8% față de anul trecut.

 

În plus, „punem în aplicare un plan de comunicare în Statele Unite cu mai multe companii pentru a furniza informații corecte despre ceea ce se întâmplă în țară și o noua campanie de repoziționare este organizată în timp ce continuăm cu campania noastră actuală”. 

 

Rezervări de zboruri

Pe de altă parte, între 1 și 19 iunie, rezervările de bilete de avion pentru a călători între iulie și august din Statele Unite către Republica Dominicană au scăzut cu 74,3% față de aceeași perioadă a anului 2018, potrivit datelor facilitate de ForwardKeys. 

 

Rezervările au înregistrat o creștere de 2,8% de la începutul lunii aprilie până în 31 mai. 

 

Dar, în același timp, rezervările pentru a călători către alte destinații din Caraibe au înregistrat un boom. Acesta este cazul Jamaicei (+26%), Bahamas (+44,5%) și Aruba (+31,3%). 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.