Persoanele care sunt dispuse să călătorească în următoarele luni, chiar dacă vaccinul împotriva coronavirusului nu este încă disponibil, își vor lua deciziile în funcție de trei tendințe de bază: vor rezerva mai puțin în avans; vor evalua toate riscurile (sănătate, economice și chiat etice); și vor cere un nivel de transparență „fără precedent” de la companiile și destinațiile de turism. Acest lucru este subliniat de raportul „The new world of travel”, întocmit de Skyscanner.
Tendințe noi
„Călătorii în măsură în care pot și doresc să călătoreasca, definesc noi modalități de a explora lumea”, spune Mosha Rafiah, CEO al Skyscanner, comentând rezultatele raportului.
„Fie că este vorba de planificare și de călătorie mai puțin în avans, de evaluarea în profunzime a riscurilor înainte de a decide sau de solicitare a unui nivel de transparență fără precedent pentru a rezerva cu încredere, toate aceste schimbări de mentalitate modelează călătoria viitorului”, explică el.
Analiza datelor Skyscanner confirmă, de asemenea, că intenția de a călători pe teritoriul național a crescut din cauza modificărilor restricțiilor de mobilitate.
Mai mult, „conduși de incertitudinea vremurilor, călătorii caută să facă escapade cu mult mai puțin în avans decât înainte”.
Recuperarea nu va fi omogenă
Potrivit raportului, „modelele de căutare a zborurilor naționale, regionale și internaționale sugerează că ritmul de redresare nu va fi omogen, ci va depinde de economia globală și va veni din mâna companiilor aeriene low-cost”.
Și, potrivit Skyscanner, companiile aeriene low cost „vor fi cele care vor conduce recuperarea, datorită abordărilor lor comerciale și modelelor punct-la-punct”.
„În același timp, reducerea veniturilor din călătoriile de afaceri în cazul altor companii aeriene ne invită să regândim acest segment de piață”, adaugă directorii companiei.
Psihologia călătoriei
Pe de altă parte, „printre cei care încă mai doresc să călătorească, a apărut un nou și complex proces decizional care depinde de disponibilitatea individuală de a-și asuma riscuri”.
„Factorii de cinci tipuri au acum prioritate: legate de sănătate, economic, social, etic și legat de agrement„.
De exemplu, acei oameni cu o anumită dorința de a planifica o călătorie își vor pune sigur întrebări precum: Fac rezervarea înainte să rămână fără venituri? sau Fac rezervarea acum profitând de faptul că acum este ieftin?
Pe de altă parte, oamenii care par cel mai puțin dispuși să călătorească sunt cei mai preocupați de aspectele de sănătate și etice, deoarece își pun întrebări precum „Este foarte periculos să călătorești până când nu există un vaccin”; „Nu vreau să-mi contagiez părinții la întoarcere”; sau chiar „Nu vreau să fiu responsabil de introducerea COVID în țările cu o incidență scăzută a coronavirusului”.
„Deoarece sănătatea continuă să fie unul dintre obstacolele majore în calea redresării sectorului, este esențial să se restabilească încrederea și securitatea”, subliniază autorii raportului.
Durabilitatea preocupă mai puțin
Pe de altă parte, „cercetările arată faptul că preocuparea pentru durabilitate nu mai este o prioritate pentru mai mulți călători”.
„Cu toate acestea, pe măsură ce turismul începe să se reactiveze în cele mai aglomerate destinații sectorul are o oportunitate unică de a redirecționa tiparele anterioare în beneficiul comunităților locale, al mediului și al turiștilor”, conchide Skyscanner.
Raportul complet poate fi descărcat ca PDF de pe site-ul Skyscanner.
Sursă: hosteltur.com