Secțiunea de călătorii și cazare turistică este al doilea produs pentru care cetățenii Uniunii Europene folosesc Internetul în cumpărăturile lor, 52% dintre ei îl achiziționează online, și depășit doar de haine și echipament sportiv, cu 61%, după cum se desprinde dintr-un raport publicat de Eurostat.
Cu toate acestea, în datele publicate de instituția europeană, există o alta secțiune, bilete pentru evenimente (38%), foarte legată de turism și petrecerea timpului liber, care dacă este adăugata la călătorii ar putea face ca acest sector să conducă cumpărăturile online.
![Călătoriile, al doilea produs cel mai cumpărat online de europeni](https://i1.wp.com/www.horeca.ro/images/Stiri2017/planificareonlinevacante.jpg?resize=310%2C202)
În ceea ce privește naționalitățile, iasă în evidență cazul țărilor nordice, cu o medie de 70% dintre consumatori care cumpără online, conduse de Norvegia, cu 72%. Țările nordice sunt urmate de Olanda și Irlanda, ambele cu 67%. Sub media europeană se află Italia (41%), Belgia (47%) și Germania (49%).
România se află printre țările europene a căror cetățeni își rezervă cel mai puțin vacanțele online, așa cum am informat în articolul Rezervările online sunt deja opțiunea a jumătate dintre europeni.
Sursă: hosteltur.com