Căderea Zidului Berlinului în urmă cu 30 de ani a dat un impuls turismului țării

În noaptea de 9 noiembrie 2019 a căzut Zidul Berlinului, care din 1961 a împărțit orașul german pentru a împiedica germanii estici să se mute în Occident. Acest eveniment istoric și reunificarea Germaniei în anul următor „au devenit cel mai puternic factor în accelerarea creșterii turismului receptiv de-a lungul istoriei germane”, după cum a indicat Oficiul Național al Turismului German (ONAT).  

La scurt timp după reunificare – există statistici comune din 1993 – au existat peste 31 de milioane de înnoptări ale călătorilor internaționali în fosta republică federală și 3,4 milioane în Germania de Est. Un trend ascendent care a rămas până în acest moment.

Între 1993 și 2018, sejururile călătorilor străini în Germania au trecut de la 34,7 milioane la 87,7 milioane. 

Anul trecut, după cum vă amintiți de la ONAT, un nou record pentru turismul de intrare a fost înregistrat pentru pentru al nouălea an consecutiv. În același timp, el subliniază că, de la reunificarea Germaniei, turismul receptiv a înregistrat pe termen lung o creștere mai intensă decât turismul la nivel european și mondial.

Zidul Berlinul a divizat orașul timp de 28 de ani.

În acest timp, Germania și-a îmbunătățit poziția sa în rândul destinațiilor din întreaga lume. În 2006, după sărbătorirea Campionatului Mondial de Fotbal, GfK Roper Nation Brand Index, care reflectă valoarea brandului a țărilor, a plasat pentru prima dată destinația germană pe poziția numărul 1 în rândul celor 50 de națiuni comparative și din acel moment nu a părăsit niciodată topul 3.

Forumul Economic Mondial (World Economic Forum) plasează Germania pe locul 3 în clasamentul general al Global Competitiveness Index, care analizează un număr de 140 de state. O poziție care se reflectă și în ceea ce privește oferta, ocupând locul al treilea în Travel & Tourism Competitiveness Index.

Conform datelor ONAT, Germania este lider în Europa ca destinație turistică culturală pentru europeni. De asemenea, este numărul 1 mondial ca destinație internațională pentru târguri ca și destinație pentru întâlniri și conferințe în Europa. 

De asemenea, menține prima poziție ca destinație turistică urbană pentru europeni, locul 2 pentru călătorii internaționale de lux în Europa și primul loc pentru tinerii europeni (15-24 ani).

 

Landurile din Estul Germaniei

De la începutul anului 90, landurile din estul țării au înregistrat creșteri mai mari, în domeniul turistic, față de media generală a țării. Numai în landurile noi (inclusiv Berlin), numărul de înnoptări internțtionale a fost înmulțit cu șase între 1993 și 2018, de la 3,4 milioane la 20,5 milioane de vizitatori.

În noile landuri, Berlinul ocupă o poziție predominantă, cu 15,1 milioane de înnoptări de către străini. În 1993, toate aceste landuri au reprezentat 10% din turismul de intrare german, în 2018 această valoare s-a dublat la peste 23%.

 

Cele mai importante piețe emitente pentru Germania

Germania continuă să crească peste media concurenților săi europeni, potrivit unei analize provizorii a World Travel Monitor corespunzătoare lunilor ianuarie-august realizată de compania de cercetare de piață IPK International, comandată de ONAT.

Călătoriile în Germania din Europa au crescut cu 4%, deși numărul total de călătorii în străinătate de către europeni a crescut cu doar 2,5% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit raportului. 

Europa este de departe principala regiune emitenă de călători în Germania, urmată de America de Nord, cu 3%.

În comparație cu concureții săi, Germania a obținut rate de creștere mai mari decât Franța, Italia, Spania  și Regatul Unit, atât în ceea ce privește turismul de intrare din Europa cât și din întreaga lume.

Spania este piața cu cea mai mare creștere dintre cei 10 principali emitenți ai destinației germane, cu o creștere de 12,8% (261.151 de înnoptări suplimentare), din ianuarie până în august 2019. Călătoria din Portugalia a cunoscut, de asemenea, o creștere de două cifre (10,5%).

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.