Ca și în filmul Alien, se poate spune că un nou pasager s-a urcat la bordul navei. Este invizibil, dar prezența sa este detectată peste tot. Și mulți se tem de asta, chiar și călătorii de business.
WiFi la bordul aeronavelor este un pasager bun venit pentru unii pasageri și neconfortabil pentru alții.
Dar adevărul este că majoritatea companiilor aeriene depun eforturi tot mai mari, astfel încât clienții să se poată conecta la Internet în zbor.
Pentru cine este Wifi-ul la bord incomod? Împotriva tuturor pronosticurilor, o anumită respingere este detectată în rândul clienților care aparent ar beneficia cel mai mult de acesta: călătorii de business.
Cel puțin așa reflectă sondajele, pentru că alta este realitatea, presiunea de a răspunde la e-mailurile de lucru, productivitatea cerută sau solicitată de la sine, senzația de pierdere a timpului la bordul unui avion, etc.
Cu toate acestea, după cum a dezvăluit un studiu realizat de Corporate Travel Management (CTM), timpul petrecut de călătorii de afaceri la bordul avionului, fără conexiune cu lumea exterioară, este considerat de mulți ca fiind una dintre puținele oportunități de a „deconecta”.
Acest moment de inactivitate aparentă în timp ce se călătoreste cu avionul –fără e-mailuri, mesaje tweet, mesaje, apeluri, etc. – poate fi considerat, de asemenea, foarte valoros pentru anumiți călători de business.
Un moment de care unii profită pentru a se odihni sau chiar pentru a se concentra asupra unor probleme care necesită o anumită izolare, cum ar fi pregătirea mentală pentru o întâlnire importantă.
Sau chiar, de ce nu, să se relaxeze pentru o vreme în barul de la bordul avionului, pe care unele companii îl oferă pasagerilor de business pe zboruri de lung curier.
A se cita, de asemenea, articolul In-flight Wi-Fi access on Australian airlines opposed by business travellers who want ‘downtime”.
Companiile aeriene, pentru WiF
Cu toate acestea, mulți alți pasageri care călătoresc pentru muncă sau vacanțe sunt încântați de posibilitatea de a rămâne conectați la internet. Și dacă conexiunea este gratuită și viteza mare, mai bine.
De fapt, începând din 2014, a fost instalat un nou sistem de telecomunicații care a permis ca Internetul să ajungă în avioane, nu de la o antenă de emisie mare situată la sol, ci direct de la satelitul de comunicații.
Astăzi, printre companiile aeriene care oferă WiFi la bord se numără: Iberia, Vueling, British Ariways, Aer Lingus, Lufthansa, Norwegian, Air Europa, Cathay Pacific, Level și Emirates.
Obiectivul: conexiuni wifi mai accesibile
Cu toate acestea, un sistem standard de comunicații WiFi pentru întreaga industrie a companiilor aeriene nu a fost încă stabilit.
Pentru a avansa tocmai spre adoptarea unui sistem mai standard de wifi pentru avioane și care să fie mai economic pentru toți, compania aeriană Delta, producătorul de avioane Airbus și alte companii de tehnologie și telefonie au anunțat lansarea Seamless Air Alliance.
Obiectivul este acela de a oferi clienților, folosind tehnologia prin satelit, „același conectivități de mare viteză” de care te poți bucura la sol.
Acest sistem „va reduce, de asemenea, semnificativ costurile pentru toate părțile, creând în același timp o experiența fluidă și pozitivă pentru utilizatori”, potrivit companiei Delta.
De asemenea, se intenționează că facturarea pentru utilizarea rețelei wifi să fie „simplă și integrată” și că experiența este „accesibilă” pentru pasager.
Greg Wyler, CEO al OneWeb, companie care anul trecut la lansat în spațiu noi sateliți de comunicare pentru a duce wifi-ul la avioane, rezumă astfel noul sistem: „Cel mai bun internet pe care l-ați avut vreodată va fi în aer”.
Sursă: hosteltur.com