Shadow

UE va relaxa norma de utilizare sau pierdere de sloturi pentru a evita zborurile fantomă

Comisia Europeană (CE) a acceptat o solicitare a secretarului britanic al transporturilor, Grant Shapps, pentru a relaxa norma de sloturi de „utilizare sau pierdere” pentru alocarea sloturilor, pentru a împiedica companiile aeriene să opereze zboruri cu avioanele lor goale în timpul crizei de coronavirus din cauza căderii drastice a cererii. În acest fel, companiile aeriene vor putea anula zborurile fără a-și pierde permisele valoroase de decolare și debarcare. Lunea trecută, Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) a făcut o abordare similară. 

 

Măsura vine după ce Virgin Atlantic a recunoscut că a continuat să opereze zboruri cu pasageri mici pentru a-și păstra sloturile pe aeroporturile aglomerate. 

 

Președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a declarat că se teme că situația industriei de transport aerian să se agraveze în săptămânile următoare, deoarece restricțiile de călătoriile sunt impuse din ce în ce mai multe țări

 

„Focarul de coronavirusul are un impact major asupra industriei aviației europene și internaționale”, a spus el. Vedem că situația se datorează zilnic, iar traficul trebuie să scadă în continuare. Și, de aceea, Comisia va prezenta o legislație foarte rapidă cu privire la așa-numitele sloturi sau sloturi aeroportuare„. 

 

Ea a explicat că Uniunea Europeană (UE) va introduce o „măsură temporară” destinată să ajute industria și mediul. „Vrem să facilităm menținerea spațiului aerian pe aeroport, chiar dacă nu operează zboruri în acele spații din cauza scăderii traficului”, a adăugat ea. 

 

Ea a subliniat că relaxarea normei de „utilizare sau pierdere” a sloturilor va ușura presiunea asupra industriei aviaiției și, în special, asupra companiilor aeriene mai mici, dar va reduce și emisiile de CO2 prin evitarea așa-numitelor zboruri fantomă, adică atunci când companiile aeriene zboară avioane aproape goale, pur și simplu pentru a-și menține permisele de decolare și de aterizare”. 

 

Cu toate acestea, Von der Leyen nu a dat un termen pentru modificarea regulilor, ceea ce necesită aprobarea miniștrilor UE și a Parlamentului European. 

 

British Airways, EasyJet si Rynair au anunțat marți suspendarea zborurilor către Italia, care a fost închisă pentru a încerca să conțină virusul, în timp ce Norwegian a spus că își va reduce capacitatea globală cu 15% din cauza scăderii cererii. 

 

La începutul acestei luni, tocmai Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) a propus ca suprimarea globală a regulilor de alocare a sloturilor să fie aplicată temporar. Angajatorii au susținut că companiile aeriene ar putea cădea în încălcări ale regulamentului din cauza reducerii operațiunilor din cauza restricțiilor de exploatare și a suspendării zborurilor din cauza scăderii cererii din cauza coronavirusului (IATA solicită suspendarea globală a regulilor de sloturi datorită coronavirusului). 

 

Aproximativ 43% dintre pasagerii din întreaga lume părăsesc peste 200 de aeroporturi coordonate prin sloturi. În prezent, reglementările pentru alocarea lor stabilesc că companiile trebuie să opereze cel puțin 80% din sloturile atribuite acestora. Nerespectarea acestei cerințe ar determina compania aeriană să-și piardă dreptul la acel slot în timpul sezonului echivalent. Prin urmare, dacă nu este relaxată în această situație de urgență pentru sănătate, companiile preferă să continue zborul cu avioanele goale, ceea ce le-ar submina resursele cu un impact iresponsabil asupra mediului. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.