Trenul de mare viteză de noua generație și special și extrem de eficient

Trenurile cu glonț fin. Japonia prezintă unele dintre cele mai unice și ultra-eficiente modele din lume, cu vagoane frontale elegante care își maximează eficiența pe măsură ce se deplasează între principalele orașe ale țării. Fiecare nouă generație de Shinkansen (viteza mare japoneză) aduce cu sine și un design și mai amețitător decât precedentul, iar așa-numitul Alfa-X (acronimul în engleză de la „Laboratoare avansate pentru activitatea de prima linie în experiența feroviară”) nu este excepție. În plus, va fi cel mai rapid serviciu de trenuri comerciale din lume

La 22 de metri, trenul glonț de generație următoare a căilor ferate din Japonia are cel mai lung și mai elegant nas al tuturor trenurlor anterioare. Alfa-X de mare viteză a început testarea în 2019 și servește rute în regiunea Tohoku, la est de Tokyo, iar la nord până în insula Hokkaido, după cum a informat Digital Trends.

Cel mai rapid tren glonț care funcționa până acum se deplasa la aproape 320 km/h (198 mph), iar seria Alfa-X, sau seria E956 numele său oficial, va duce pasagerii cu o viteză uimitoare de 360 km/h. Cu toate acestea, în faza de testare, Japan Railways se așteaptă să-și consolideze trenul sau glonț de următoare generație la o viteză de 400 km/h.

Acesta este cel mai rapid serviciu de trenuri comerciale din lume, deși trenul maglev din Shanghai, bazat pe o tehnologie diferită transportă pasageri cu o viteză și mai mare de 431 km/h.

Viteza mare a lui Alfa-X a fost posibilă prin reducerea greutății componentelor trenului, relatează Nippon.com. Lucrările s-au concentrat, de asemenea, pe reducerea zgomotului trenului în interior și exterior și, pentru o conducere mai ușoară, au fost introduse noi dispozitive de amortizare a vibrațiilor verticale pentru a însoți părțile existente. În ceea ce privește acel nas extraordinar de 22 de metri lungime, acesta este conceput pentru a reduce unele de presiune care sunt create la intrarea în tunelurile de mare viteză.

Trenul glonț NG Alpha-X Japonia (Fotografia: Digital Trends/Trevor Mogg).

Într-o țară care trebuie să facă față amenințării constante de cutremure, Alfa-X va incorpora, de asemenea, noi „amortizoare de seism” care sunt activitae automat ca răspuns la cutremure puternice pentru a stabiliza mișcarea trenului și a impiedica coborarea acesteia. Trenurile glonț frânează automat și rapid atunci când apar cutremure apropiate, dar noile amortizoare vor ajuta la îmbunătățirea stabilității nu numai pe măsura ce se mișca, ci și după ce se opresc.

Noul design promite fără îndoială o experiență interesantă pentru localnici și turiștii care călătoresc la est de Tokyo atunci când trenul intră în serviciul comercial după testare. De asemenea, Japonia dezvoltă un tren maglev de mare viteză. Folosing magneți puternici pentru levitație și propulsie, trenul a atins deja viteze de 603 km/h (375 mph) în teste, deși nu este așteptat să fie lansat ca serviciu comercial mai devreme de 2027.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.