Compania americană Delta Airlines rămâne anul acesta cea mai valoroasă companie aeriană din lume, cu o valoare de 6,318 miliarde de euro, cu 28,6% mai mare decât o avea în 2021, în timp ce canadiana WestJet este cel mai puternic brand din sector. Ambele conduc Topul 10 al companiilor aeriene pentru valoarea de brand și Topul 10 al celor mai puternice branduri din lume al firmei de consultanță Brand Finance.
Cele mai valoroase
Delta Airlines a lansat mai multe inovații de-a lungul anului pentru a fideliza clienții în perioadele de cerere scăzută, inclusiv șase noi rute transatlantice și noi hub-uri în Europa, la Londra, Paris și Amsterdam, printre altele. De asemenea, a investit în companii aeriene din întreaga lume: Aeromexico, a cărei valoare a brandului a crescut cu +43,6%; Virgin Atlantic (+27,6%), Korean Air (+16,7%) și China Eastern (+7,8%), construindu-și brandul cu o conectivitate sporită.
Aceasta este urmată de American Airlines, United, Emirates, Southwest, Air Canada, Lufthansa, Air China, China Southern și All Nipon Airways (ANA).
Cele mai puternice
Pe baza unor metrici specifice care evaluează investițiile în marketing, echitatea brandului și performanța afacerii, este determinată puterea relativă a brandurilor, WestJet din Canada fiind cea mai puternică din lume cu un rating de brand de AAA. Valoarea acesteia a crescut cu 23,5%, la 475 de milioane de euro. În plus, brandul își revine în mod constant de impactul COVID-19. Acum operează peste 500 de plecări zilnice pentru prima dată de la punctul culminant al pandemiei.
Aceasta este urmată în clasament de ANA, Southwest, Qantas, Jet2.com, Japan Airlines (JAL), Emirates, AirAsia și Singapore Airlines.
Sursă: hosteltur.com