Shadow

Tendințe pe piața muncii: joburi digitale care nu existau acum zece ani

Comunicat de presă

În ultimii ani, evoluția rapidă a tehnologiilor moderne, dezvoltarea unor platforme online și ritmul tot mai intens al vieții ne-au schimbat radical nevoile, modul în care funcționează creierul nostru, dar și comportamentul nostru din viața de zi cu zi. În acest context, piața muncii s-a transformat la rândul ei semnificativ, astfel că astăzi putem discuta despre numeroase joburi care nici nu existau cu zece ani în urmă.

Oferta de locuri de muncă este acum mai variată ca niciodată, iar abilitățile digitale și capacitatea de adaptare sunt aptitudini care, în unele cazuri, pot cântări mai greu decât studiile sau experiența. Schimbările, însă, nu se opresc aici.

Tendințe pe piața muncii: joburi digitale care nu existau acum zece ani

Care sunt joburile care nu existau acum zece ani

Impactul tehnologiei s-a resimțit din plin în piața muncii, astfel că, în prezent, putem discuta de o gamă largă de posturi care necesită doar câteva cunoștințe digitale de bază. În plus, procesele de lucru decurg acum mult mai simplu, mai ales că o bună parte din munca zilnică poate fi organizată și realizată prin intermediul smartphone-ului.

Un caz interesant este cel al serviciilor de food delivery, care, în ultimii ani, au cunoscut o dezvoltare accelerată, amplificată acum și de pandemie. În consecință, cererea de livratori este tot mai mare, iar cei care vor să se angajeze au nevoie doar de un smartphone pe care să-și instaleze aplicațiile și de un mijloc de transport cu ajutorul căruia să se deplaseze mai ușor către destinația la care trebuie să livreze comanda. Totul este automatizat până în cele mai mici detalii, de la preluarea comenzii și găsirea unui livrator în timp util, până la direcționarea acestuia spre adresa clientului, aplicația oferind suport constant pe tot parcursul livrării.

Printr-un proces similar trec și șoferii serviciilor de ride-sharing, pentru care există, de asemenea, o cerere uriașă pe piață, în special în orașele mari. Cu ajutorul unor aplicații instalate pe telefon, aceștia își pot face cont pentru a prelua clienți pe care să îi transporte dintr-un loc în altul.

Însă nu doar serviciile de curierat au avut de câștigat de pe urma evoluției tehnologice. Pentru a ține pasul cu inovațiile din domeniu, Medicina este un alt domeniu care s-a adaptat la schimbările impuse de tehnologia, astfel că, în zilele noastre, auzim tot mai des despre telemedicină. Medicii folosesc acum tehnologia telecomunicațiilor pentru a primi analize și investigații medicale, pentru a transmite interpretarea lor, dar și pentru a oferi consultații de la distanță.

Și domeniul relațiilor cu clientul a trecut prin schimbări semnificative ca urmare a impactului adus de noile tehnologii. Deși comunicarea a fost automatizată, iar boții se ocupă acum să ofere informațiile de bază pentru clienți, interacțiunea umană nu poate fi înlocuită în totalitate, astfel că au apărut multe posturi de digital call-center operator. Un astfel de rol presupune preluarea dialogului cu clienții ale căror nevoi nu au fost rezolvate în urma interacțiunii standard cu boții.

Bineînțeles, dezvoltarea tuturor acestor aplicații, platforme online și rețele sociale a devenit o nevoie în sine, astfel că au apărut numeroase joburi în jurul lor. De la dezvoltatori de aplicații mobile și social media specialists la creatori de conținut urmăriți de milioane de oameni, internetul și ramificațiile sale au devenit în prezent surse de venit pentru tot mai multe persoane. În topul joburilor nou apărute se numără astăzi:

  1. Livratorul (Food Delivery)
  2. Șoferul de ride-sharing
  3. Digital call-center operator
  4. App Developer
  5. Social Media Specialist
  6. VR/AR designer
  7. Producător de podcast
  8. Telemedic
  9. Online streamer
  10. Creator de conținut / Influencer

Tech Academy – cursuri pentru digitalizarea României pentru 660 de angajați. 90% dintre cursanți vor obține și diplomă recunoscută de ANC

Contrar faptului că ne mândrim cu o comunitate respectabilă de specialişti IT și cu viteze de internet greu de egalat, România se află pe ultimele locuri în Europa în ceea ce priveşte nivelul general de alfabetizare digitală a populaţiei, conform ultimului raport despre indexul de digitalizare realizat de Banca Europeană de Investiţii.

Tech Academy este un proiect al cărui principal obiectiv este de a contribui activ la digitalizarea forței de muncă din România. Fiecare cursant va beneficia de 10 ore de consiliere profesională pentru stabilirea acțiunilor viitoare și identificarea nevoilor de instruire conform aptitudinilor actuale. Ulterior, toți cursanții vor participa la IT Bootcamp, un program accelerat de 80 de ore de dezvoltare a competențelor digitale.

Cine poate participa la Tech Academy?

Conform reprezentanților proiectului, participarea la Tech Academy este voluntară, iar grupul țintă va fi compus din minim 660 de persoane, angajați cu contract individual de muncă (cu normă întreagă sau cu timp parțial), inclusiv PFA și întreprinderi individuale, cu domiciliul sau reședința în regiunile Sud Vest, Sud și Sud Est și vârsta cuprinsă între 25 și 64 ani.

“Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operational Capital Uman”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.