Comunicat de presă
Schimbările impuse de pandemie în ultimul an au reconfigurat piața muncii atât pentru angajatori, cât și pentru angajați. Odată cu tranziția către work from home, cu apariția turelor de lucru pentru evitarea aglomerațiilor de oameni și a multor alte modificări, nevoia de a implementa sisteme automatizate, de a digitaliza procesele a devenit tot mai mare.
De altfel, conform unui raport publicat de Comisia Europeană – ICT for Work: Digital Skills in the Workplace – în ultimii ani, investițiile făcute în IT&C de către marile companii pentru a îmbunătăți eficiența la locul de muncă au crescut semnificativ, inclusiv în domeniile de activitate care, în mod normal, nu au focus pe digital: agricultura, confecțiile și construcțiile, printre altele. Iar acesta este numai începutul.
92% dintre românii din mediul urban folosesc zilnic cel puțin un dispozitiv digital
Potrivit unui studiu efectuat de platforma de cursuri digitale Tech Academy, 92% dintre românii din mediul urban au spus că folosesc zilnic pentru job sau în scop personal un dispozitiv digital. De asemenea, 44.4% dintre cei care nu folosesc internetul la locul de muncă susțin că lipsa cunoștințelor digitale le-a afectat viața profesională, semn că, în prezent, aceste aptitudini sunt importante pentru orice industrie și pentru orice tip de calificare.
Mai mult decât atât, peste 50% dintre respondenți dețin cel puțin un dispozitiv furnizat de angajator pentru a-și desfășura activitatea profesională din fiecare zi. Majoritatea lor au primit din partea companiei și unul sau mai multe gadgeturi, cum ar fi: laptop de lucru, smartphone, tablet și altele acestea fiind esențiale pentru efectuarea sarcinilor de la muncă.
Tehnologia și comunicarea, pilonii performanței la locul de muncă
Într-un an în care discuțiile s-au întâmplat online, proiectele s-au organizat pe ZOOM și distanța a fost păstrată în permanență, tehnologia a venit în sprijinul angajatorilor și al angajaților pentru a susține interacțiunile dintre ei și partenerii lor. În topul motivelor pentru care internetul este folosit la locul de muncă se numără: realizarea și implementarea task-urilor (81%), comunicarea cu clienții, colegii și furnizorii (76.2%) și research-ul (59.5%).
Printre aplicațiile și programele utilizate la job, cele mai folosite sunt pachetul Microsoft (Word, Excel, PowerPoint etc), Adobe Creative Suite (Illustrator, Photoshop), platformele de mail, platformele social media, ZOOM sau Google Meet.
Impactul tehnologiei asupra activității de la locul de muncă
Peste 90% dintre respondenții la chestionarul Tech Academy consideră că accesul la tehnologie le-a ușurat desfășurarea activității profesionale și că, prin intermediul digitalizării, sarcinile sunt duse la bun sfârșit mai repede ca înainte.
Printre avantajele oferite de internet și tehnologie, enumerate de către cei chestionați, se numără: accesul rapid la informații și resurse de tot felul, eficientizarea timpului de lucru și a procedurilor (înlocuirea registrelor clasice, de exemplu), dar și posibilitatea de a lucra de oriunde și oricând.