SMS: tehnologia anilor 80 care triumfă în marketingul turistic

Mesajele scurte SMS, o tehnologie existentă de mai bine de 30 de ani, sunt la modă în marketingul turistic. Eficiența lor ridicată le face un instrument care trebuie luat în considerare pentru acțiunile de vânzări și pentru serviciul clienți. 

SMS (Short Message Service) a fost inventat în 1985, când au fost puse bazele sistemului digital GSM (Global System for Mobile Communication).

Aceste mesaje scurte de text intre telefoanele mobile au cunoscut epoca lor de aur în anii 1990 și 2000.

Cu toate acestea, așa cum s-a întâmplat cu multe alte tehnologii, SMS-urile (un serviciu care este cu plată) au căzut în uitare atunci când au venit smartphone-urile și împreună cu ele noile aplicații de mesagerie instantanee, rețele sociale, email, etc., totul în palma mâinii.

 

Renaștere

În ciuda acestui fapt, SMS-urile au înviat. Acest lucru se datorează epocii în care apar noi instrumente pentru comunicarea cu clientul, cum ar fi WhatsApp Business sau Instagram Shopping.

„SMS-urile s-auîintors din cauza mai multor factori. În primul rând, pentru eficacitate. 96% din aceste mesaje scurte sunt citite în primele trei minute după ce au fost primite”, explică Rafael Gómez-Gayoso, director general de MDirector, platforma Marketing Automation a Antevenio, o companie de marketing digital.

Rata de deschidere imediată a unui SMS este de 96%, comparativ cea a unui e-mail convențional, care este de 10%. 

„De asemenea, SMS-urile oferă o foarte bună diferențiere companiilor, în comparație cu saturarea altor canale și prin e-mail”, adaugă acest expert în marketing digital.

Un alt factor care contribuie la renașterea SMS-urilor este faptul că băncile, companiile de distribuție, etc., utilizează din ce în ce mai mult aceste mesaje scurte pentru a confirma livrările, a furniza parole, etc.

Mesajele scurte de text SMS pot avea mai multe aplicații pentru marketingul companiilor turistice.
Mesajele scurte de text SMS pot avea mai multe aplicații pentru marketingul companiilor turistice.

Cum se utilizează SMS-urile?

Acum, cum poate utiliza o companie SMS-urile, ce tehnologie ar trebui să foloseasca? Acest lucru va depinde de utilizarea pe care o dorim să o dăm acestor mesaje.

De exemplu, pentru a trimite mesaje ocazionale, se pot trimite SMS-uri de pe Internet folosind computerul nostru și conectându-ne la o serie de plataforme, cum ar fi TextEm, SendSMSNow, Txt2Day, 24SMS, Open Texting Online, Text For Free, etc.

 

Platforme profesionale

Dar daca vrem să realizăm campanii care necesită trimiterea automată de mii de SMS, atunci este recomandabil să te bazezi pe asa-numitele platforme profesionale de SMS Marketing.

„A trimite 1.000 de SMS-uri prin aceste platforme poate costa între 35 și 40 de euro. Este mult mai scump decât trimiterea a mii de e-mailuri. Dar rata de eficacitate este mult mai mare”, spune Rafael Gómez-Gayoso.

Experții în marketing digital recomandă dozarea mesajelor SMS. 

Campaniile de marketing prin SMS pot fi folosite pentru acțiuni specifice, tactici, cum ar fi comunicarea unei oferte valabile în ultimul moment pentru anumite zile. De exemplu, atunci când vine o sărbătoare și dorești să vinzi camerele de hotel”, indică el.

„În mesajul SMS incluzi link-ul câtre o pagină de destinație a site-ului tău web, unde sunt detaliile ofertei și poți măsura câte persoane te-au contactat pe acest canal”, explică acest expert.

„Anul trecut, o companie hotelieră care a utilizat SMS-urile pentru campania sa de Black Friday a obținut un record de vizite la site-ul său web, datorită acestui sistem”, adaugă el.

În orice caz, pentru a realiza aceste campanii în care o persoană va primi un SMS pe telefonul său mobil, este necesar să ai baze de date cu consințământul express și explicit al consumatorilor  pentru a primi mesaje electronice.

 

Serviciul Clienți

În plus față de utilizarea SMS-urilor pentru campanii de vânzare, mesajele scurte pot fi de asemenea folosite pentru a îmbunătăți serviciul clienți. De exemplu, pentru a confirma o rezervare de hotel, a-i oferi instrucțiuni pentru a ajunge la hotel, etc.

Potrivit mangerului companiei Antevenio, „lucrăm foarte mult cu companiile hoteliere și agențiile de turism, iar anul trecut a existat deja o creștere a SMS-urilor. In 2018, această tendință a fost consolidată„.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.