Guvernul Republicii Dominicane a lansat diferite acțiuni de recuperare și revitalizare a imaginii externe, după ce a demonstrat că a fost obiectul unei campanii și se bazează pe fapte neprobate, după cum am informat în Republica Dominicană respiră: turiștii au murit din cauze naturale. Așa cum a explicat pentru HOSTELTUR, directorul Regional al Zonei de Nord a Ministerului de Turism al Republicii Dominicane, Jakaira Cid, în cadrul WTM 2019, la Londra, acțiunile au început în Statele Unite și Germania, în timp ce sunt planificate pentru alte piețe emitente.
Pentru piața americană, el a organizat deja mai multe press trips și fam trips pentru jurnaliști și agenți de turism din Statele Unite pentru a cunoaște direct țară, „și a vedea cât de sigură este și că este o destinație ideală pentru familii și pentru toți turiștii”.
În plus, a început campania în Germania, iar în fiecare dintre emitenți, Ministerul încearcă să adapteze acțiunile la tipul de client al respectivei naționalități. De asemenea, Cid a explicat că se lucrează mult pe rețelele de socializare „pentru că ne gândim că principalii promotori sunt vizitatorii noștri”.
Trebuie amintit că, cele mai recente date statistice publicate la mijlocul lunii octombrie și care corespund lunii septembrie, au confirmat o adâncire a impactului căderii turismului de pe piețele din America de Nord: 40% mai puține sosiri din Statele Unite comparativ cu aceeași lună a anului 2018, și 27,9% mai puțin față de Canada.
Totuși, la câteva zile după publicarea acestor cifre s-a aflat că testele toxicologice efectuate în Statele Unite ale Americii asupra turiștilor care au murit în timpul sau după vacanța lor în Republica Dominicană au ajuns la concluzia că cauzele decesului sunt în concordanță cu cauzele naturale. Aceasta a fost concluzia anchetei deschise de FBI și trimisă parțial autorităților dominicane la începutul lunii. De la Minister se indică faptul că aceasta a fost o campanie orchestrată pentru a dăuna în mod clar destinația.
Sursă: hosteltur.com