Angajații Airbus au început miercuri o grevă scurtă, consolidată de manifestații în Franța și Germania, protestând împotriva planurilor de a reduce 15.000 de locuri de muncă pentru producătorul de aviație europeană, ca răspuns la impactul crizei de COVID-19, inclusiv o scădere a cererii de avioane pe măsură ce companiile aeriene se confruntă cu o scădere bruscă fără precedent a turismului și a călătoriilor de afaceri.
Sindicatele au informat că aproximativ 8.000 de angajați s-au înscris pentru a participa la acțiunea programată de o oră și jumătate în Toulouse, Franța, unde angajații vor protesta împreună pe una dintre pistele Aeroportului Toulouse-Blagnac, deși nu va afecta operațiunile acestuia. Pentru joi a fost convocată o zi de grevă mai mare în Hamburg decât în uzinele franceze, potrivit agenției britanice de știri Reuters.
„Airbus are o responsabilitate reală să se ocupe de restructurarea sa, care este excesivă și oferă un exemplu teribil pentru furnizori„, a declarat Jean-François Knepper, delegatul sindicatului Force Ouvriere. În Germania, sindicatul IG Metall a cerut Airbus să evite disponibilizările forțate la producătorul de aeronave sau la unitatea sa Premium AEROTEC.
Ca răspuns la aceste apeluri, purtătorii de cuvânt ai Airbus s-au referit la declarația CEO-ului Guillaume Faury potrivit căruia se confruntă cu „cea mai gravă criză pe care a experimentat-o vreodată această industrie”, angajându-se să limiteze impactul social al reorganizării sale.
Airbus a spus că o treime din cele 15.000 de locuri de muncă care urmează să fie făcute în Franța includ 3.378 în orașul din sud–vest, Toulouse, unde se ansamblează aeronave cu corp larg și unele A320.
Cel mai mare grup aerospațial din Europa s-a bucurat istoric de relații de muncă stabile cu sindicatele sale, iar grevele sunt rare. Angajații au organizat un protest similar în timpul unei exercițiu de restructurare mai mic în 2008, când Airbus a evitat concedierile obligatorii.
În fața celei mai grave crize din industrie din cauza impactului blocajelor la nivel mondial, Airbus a refuzat să excludă concedieri forțate de această dată, dar a concesionat avansat în schimbul extinderilor la schemele de licențiere și ajutorul de cercetare.
Sursă: hosteltur.com