Shadow

Numerele pe care nu le vom mai vedea ani de zile în aviație

Anul trecut a marcat sfârșitul unui deceniu de creștere constantă a traficului global de pasageri, înainte ca pandemia de COVID-19 să aducă aeroporturilor din întreaga lume într-un punct de blocaj virtual, cu o oprire tehnică completă a activității provocând pierderi de trafic și venituri fără precedent instalațiilor din toate regiunile. Raportul de trafic aerian mondial (WATR) al Airports Council International (ACI World) arată evoluția extraordinară înregistrată anul trecut și amploarea impactului suferit în acest an, care a afectat cel mai dramatic aeroporturile cele mai active din lume. Sistemul aeroportuar global a depășit 9,1 miliarde de pasageri în 2019 (+3,5%), numărând intrările și iesirile, ceea ce arată o industrie a aviației comerciale sănătoasa înainte de criza coronavirusului. 

În 2019, traficul aeroportuar pe piețele emergente și economiile în curs de dezvoltare a crescut ușor mai rapid (+3,9%) decât în economiile avansate (+3,1%). Africa (+6%) și America Latină-Caraibe (+4,4%) au înregistrat o creștere puternică din toate regiunile în traficul de pasageri.

Pentru primul semestru al anului 2020, numărul de pasageri pe aeroporturile din întreaga lume a scăzut cu -58,4% față de aceeași perioadă din 2019, traficul internațional de pasageri fiind cel mai afectat, înregistrând o scădere de -64,5%. Mișcările totale ale aeronavelor au scăzut cu -41,6%. 

Topul 10 pentru 2019 (traficul de pasageri) cu efectul pandemiei în prima jumătate a anului 2020.

Deși Atlanta și Beijing s-au clasat pe primele două locuri ca fiind cele mai aglomerate aeroporturi din lume, iar Los Angeles a urcat pe locul trei în 2019, datele inițiale pentru primul semestre al anului 2020 arată că aceste aeroporturi au înregistrat scăderi de -56,6%, -73,6% și 58,9%, ceea ce reprezintă cea mai abruptă scădere din istoria industriei.

„Dintr-o perioadă de creștere globală susținută în 2019, industria aviației se confruntă acum cu cea mai gravă criză cu care ne-am confruntat vreodată cu scăderi uriașe ale traficului de pasageri și a veniturilor din cauza impactului pandemiei de COVID-19″, a declarat CEO-ul ACI, Luis Felipe Oliviera.

El adaugă că „aviația și aeroporturile vor fi un factor cheie al redresării economice globale de la COVID-19 și guvernele trebuie să ofere asistență și coordonare pentru a ajuta la protejarea locurilor de muncă, protejarea operațiunilor esențiale și furnizate de politici solide pentru a facilita recuperarea conectivității aeriane”. 

El a subliniat, de asemenea, nevoia de coerență și colaborare în întreaga lume „pe probleme cheie, cum ar fi testele”. Industria este de acord că testarea pe scară largă înainte de călătorie a pasagerilor, ca alternativă la restricțiile de carantină, va fi o modalitate crucială de a construi încrederea publicului în călătoriile aeriene și ar trebui implementată”.

În această privință, el a subliniat că întreaga industrie, împreună cu Organizația Internațională a Aviației Civile (ICAO), ar trebui să se alăture organizațiilor internaționale de sănătate pentru a dezvolta o abordare globală a testării COVID-19 pentru a stabili proceduri. 

WATR-ul ACI este sursa autorizată și de referință pentru industriei în tendințe și clasamente ale traficului aeroportuar, ce include date de la 2.565 de aeroporturi din peste 180 de țări din întreaga lume. „Raportul din acest an conține cele mai cuprinzătoare date colectate vreodată de ACI World”, notează organizația.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.