Shadow

Noul sistem de impozitare pentru TVA în comerțul electronic

Noua legislație a Uniunii Europene (UE), care a intrat în vigoare la 1 iulie, vizează decontarea TVA-ului acolo unde sunt consumate  produsele achiziționate sau unde sunt furnizate serviciile plătite. Companiile trebuie să plătească impozitul țării europene de destinație dacă se depășesc 10.000 de euro. 

 

În România, taxa pe valoarea adăugată a ceea ce este produs de o companie, TVA, are o rată generală de 19%. Aceeași rată o are și Germania, dar există țări precum Luxemburg (17%) unde este mai mică și alte țări unde esta mai mare, cum ar fi Franța (20%), Spania (21%), Portugalia (23%), Finlanda și Grecia (24%) sau Dinamarca și Suedia (25%). 

 

Noile reglementări sunt menite să simplifice procedurile și să ofere transparență, deși ar putea avea un impact asupra prețurilor finale. Costul suplimentar pe care îl implică va fi, probabil, suportat de clientul care cumpără produsul și nu de companie (care sunt de obicei din afara Europei), deoarece acest lucru i-ar restringe marja de profit, avertizează sectorul. 

 

Un alt impact pentru buzunarul consumatorilor poate veni din faptul că, companiile de comerț electronic și cele care practică  dropshipping (companii care vând produse fără a le manipula și, atunci când clientul le cumpără, le comandă de la o terță companie) vor plăti TVA la toate produsele și nu vor avea un avantaj fiscal față de comerțul național.

Digitalizarea a impus schimbări mari în modul de consum.

 

Noua legislație urmărește să unifice pragurile limită care impun plătirea TVA-ului în țara de destinație (catre care este direcționat produsul tranzacționat), precum și să faciliteze plata acestui impozit cu o singură fereastră și să armonizeze sistemul de impozitare a acestei taxe la nivel european. 

 

Cu noua schemă, companiile vor putea să declare și să plătească electronic TVA-ul pentru toate vânzările intracomunitare într-o singură declarație trimestrală, lucrând cu administrația fiscală a propriului stat membru și în propia limbă, chiar și atunci când vânzările lor sunt transfrontaliere. 

 

Se înființează un ghișeu unic de import pentru TVA pentru vânzătorii care furnizează bunuri din afara UE către clienții din cele 27 state. 

 

Furnizorii și, în unele cazuri, platformele digitale vor fi însărcinate cu colectarea TVA-ului la punctul de vânzare de la consumatori și declararea și plata în țară în care au fost înregistrați. 

 

În acest fel, clientul nu va mai fi cel care trebuie să plătească TVA-ul de import în momentul livrării bunurilor, așa cum se întâmplă în prezent. 

 

Executivul comunitar consideră că, pe lângă simplificarea procedurilor și realizarea unei condiții mai egale de condiții între firmele din interiorul și din afara UE, noile norme vor contribui la pierderea veniturilor din acest impozit. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.