New York a pierdut 44 de milioane de turiști în aceste luni de pandemie și 60 de miliarde de dolari comparativ cu cifrele din 2019. Dar, în plus, criza economică cauzată de pandemie a făcut să dispară 89.000 de locuri de muncă, din cele 238.000 de locuri de muncă directe din sectorul turismului în oraș, adică 31,4%. Pandemia a pus capăt celor 10 ani consecutivi de creștere record în sectorul turistic al Big Apple, iar autoritățile nu cred că poate recupera pulsul turismului până în 2024 sau 2025.
Numărul de vizitatori a scăzut cu 67% de la 66,6 milioane în 2019 la 22,3 milioane în 2020, iar veniturile din sectorul turismului au scăzut cu aproximativ 75%, de la 80,3 miliarde de dolari în 2019 la 20,2 miliarde de dolari anul trecut, a indicat un raport al Biroului de Control al Statului.
Dar, în plus, criza economică cauzată de pandemie a făcut să dispară 89.000 de locuri de muncă din cele 238.000 de locuri de muncă directe din acest sector, adică 31,4%.
Angajații din industria hotelieră din Big Apple s-au numărat printre cei care au suferit cel mai mult din cauza acestui impact, 46% dintre aceștia fiind concediați în 2020.
Sectorul are peste 376.800 de angajați direct și indirect, ceea ce reprezintă aproape 10% din locurile de muncă generate de sectorul privat din oraș.
Biroul de Control al Statului New York estimează că această scădere a însemnat o pierdere pentru bugetul orașului de aproximativ 1,2 miliarde de dolari în impozite neîncasate.
Odată ce efectele negative ale închiderilor care au fost impuse pentru a opri răspândirea virusului au fost ridicate, biroul a avansat previziunile sale de recuperare și a anunțat că nu crede că orașul poate recupera mușchiul turistic pe care l-a avut în 2019 până în 2024 sau 2025.
Cu toate acestea, raportul avertizează că „este puțin probabil ca ocuparea forței de muncă să se recupereze complet până când nu o vor face cheltuilile turiștilor”.
„In efortul său de a relansa industria turismului, orașul nu se poate baza pur și simplu pe vaccinări și redeschidere, care sunt pașii necesari pentru a reporni industria, ci trebuie, de asemenea, să dezvolte o strategie proactivă care cultivă și atrage călătorii internaționali și de business pentru a restaura sănătatea robustă a industriei și întoarcerea pe calea creșterii continue și partajate”, a adăugat el.
Autoritățile din New York au anunțat cea mai mare campanie de turism din istoria sa, pentru a stimula redresarea orașului. O injecție de 30 de milioane de dolari „pentru a ajunge la toată lumea și a le spune oamenilor cât de important este să revină aici. „Este o oportunitate pentru a face parte din renaștere, ceva cu adevărat special din orașul care a fost epicentrul (pandemiei) din această țară pentru o vreme”, a declarat Bill de Blassio în cadrul prezentării initțativei.
Campania s-a concentrat în prima fază pe turismul local, deoarece reprezintă mai mult de jumătate din volum în condiții normale.
Sursă: hosteltur.com