Shadow

Moto- și bike- sharing, cum sunt ele reglementate în Europa?

Paris, Toulouse, Milano, Bologna, Viena, Berlin, Köln, München, Frankfurt, Zurich, Barcelona, Madrid, Valencia, Utrecht, Amsterdam sau Dublin sunt câteva dintre orașele europene în care din ce în ce mai mulți oameni (rezidenți, turiști, rezidenți din alte localități, etc.) se deplasează dintr-un loc în altul folosind biciclete sau motociclete electrice închiriate. Companiile care oferă serviciile de închiriere de biciclete și motociclete electrice s-au unit în colectivul Smart Mobility pentru a-și apăra interesele în fața administrațiilor publice și, în special, a primăriilor. 

Smart Mobility reunește mai multe companii internaționale, printre care se numără eCooltra, Scoot, Mobike, Donkey Republic, Yego, Coup și Movo.

Smart Mobility, colectivul care reunește companiile care închirează biciclete și motociclete electrice pentru deplasările prin oraș.

Raport

Smart Mobility a prezentat rezultatele unui studiu comparativ la nivel european privind regulamentul care se aplică moto- și bike- sharing-ului în orașele în care sunt prezenți operatorii platformei.

„Din informațiile culese, se poate observa că majoritatea orașelor nu au încă reglementări specifice pentru moto-sharing„, explică grupul de companii.

„În cazul bicicletelor, există mai multe inițiative de reglementare a activității acestora, dar mai ales, de forma lor de parcare în spațiul urban și de numărul maxim de vehicule care pot ocupa o parcare pentru biciclete sau același trotuar, precum și responsabilitatea operatorului de a scoate bicicletele deteriorate sau parcate prost în câteva ore”.

De exemplu, Berlinul obligă companiile să redistribuie bicicletele în mai puțin de 24 de ore dacă se acumulează mai mult de 4 pe același trotuar, iar Viena interzice parcarea acestora în fața locurilor simbolice din oraș.

Alte orașe, cum ar fi Paris și Bologna, subvenționează crearea unor zone comune de parcare pentru biciclete în diferite puncte ale orașului.

În Spania, Madrid a inclus Ordonanța sa de Mobilitate Durabilă obligația de a le lăsa în parcările de biciclete și de a nu ocupa mai mult de 50% din spațiul disponibil în fiecare dintre ele.

 

Limitări

Conform raportului, Viena este singurul dintre orașele analizate care a limitat numărul de biciclete partajate de operator, stabilind un plafon de 1.500 pentru fiecare companie.

Și pe aceeași linie, „primăria din Barcelona pare să fie în favoarea unui model de reglementare mai restrictiv și intenționează să creeze un sistem de licențiere pentru vehicule partajate pe două roți”, explică Smart Mobility.

„În cazul Barcelonei, nu numai că numărul licentelor este limitat, dar o taxă pentru utilizarea spațiului public oferit de aceste servicii a fost, de asemenea, aprobată provizoriu și ar afecta atât moto- cât și bike- sharing-ul”.

Trebuie menționat faptul că bicicletele de închiriere au fost sabotate în Barcelona de către grupuri anti-turism.

Și Dublin (în cazul bicicletelor) și Toulouse (pentru motociclete) au impus taxe de acest tip, deși „cu sume foarte mici”.

Smart Mobility a depus alegații către Primăria Barcelonei împotriva taxei de utilizare a domeniului public pentru moto- și bike- sharing.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.