Shadow

Marile companii depășesc criza și revin pe profit

Cele trei mari grupuri aeriene europene (IAG -care include British Airways și Iberia-, Lufthansa și Air France-KLM) au caștigat împreună 1,95 miliarde de euro anul trecut, față de o pierdere de 8,416 miliarde de euro in 2021, lăsând în urmă criza provocată de pandemia Covid-19

Cele trei mari companii revin astfel pe profit, după ce au pierdut 29,142 miliarde de euro în doi ani (20,726 miliarde de euro în 2020, cel mai prost an din istoria sectorului, și 8,416 miliarde de euro în 2021), fără a atinge încă profitul înregistrate în 2019, înainte de criza din sănătate, de 3,218 miliarde de euro.

După un prim trimestru al anului trecut, încă afectat de varianta Covid-19 omicron, care nu le-a permis să iasă de pe roșu, redresarea traficului aerian și revenirea treptată la normalitatea de dinaintea pandemiei în lunile următoare, au dus la profituri începând cu trimestrul al doilea, în ciuda creșterii puternice a costurilor cu combustibililor și a inflației ridicate ca urmare a invaziei rusești în Ucraina.

Cifrele privind pasagerii au reflectat o revenire la obiceiurile de dinainte de COVID-19, cu un total de 280 de milioane de pasageri transportați de cele mai mari grupuri aviatice din Europa în 2022, mai mult decât dublu față de cele 131 de milioane din anul precedent.

Veniturile s-au ridicat anul trecut la un total de 82,23 de miliarde de euro pentru cele trei grupuri, mai mult decât dublu față de cifra de afaceri de 39,576 miliarde de euro din 2021.

Grupul Lufthansa, care include și Swiss, Austrian, Brussels Airlines și Eurowings și care a fost salvat de statul german, a câștigat în total 791 de milioane de euro în 2022, față de o pierdere de 2,191 miliarde de euro cu un an înainte, fiind cel mai mic dintre cele conglomerate aeriene.

Numărul pasagerilor care au călătorit la bordul avioanelor sale a fost de aproape 102 milioane, în creștere cu 117% față de 47 de milioane in 2021, iar veniturile totale au crescut la 32,77 miliarde de euro, în creștere cu 95% față de 16,81 miliarde de euro în anul precedent.

Air France-KLM a înregistrat un profit de 728 milioane de euro, față de o pierdere de 3,292 miliarde de euro în anul precedent, cea mai mare dintre cele trei grupuri.

Conglomeratul franco-olandez a transportat 83,3 milioane de pasageri (cu 86,5% mai mult decât în 2021) și a avut o cifră de afaceri de 26,393 miliarde de euro (în creștere cu 84%).

Air France-KLM este încrezătoare că în acest context de redresare va continua și se așteaptă să opereze în 2023 cu o capacitate măsurată în locuri-kilometri oferite (AKO), între 95% și 100% din nivelurile de dinaintea pandemiei.

International Airlines Group (IAG), care include Iberia, British Airways, Vueling, Aer Lingus și Level, a înregistrat un profit de 431 de milioane de euro, cel mai mic dintre cele trei grupuri, față de o pierdere de 2,933 de miliarde de euro în 2021.

Revenirea treptată la normalitate pe parcursul anului 2022 a permis companiilor aeriene IAG să transporte 94,7 milioane de pasageri, cu mult peste 38,9 milioane din anul precedent, și să câștige 23,066 miliarde, de aproape trei ori mai mult decât în anul precedent.

Capacitatea sa măsurată la AKO pentru exercițiul financiar 2023 va fi aproximativ 98% din nivelul din 2019, potrivit proiecțiilor sale. 

Două dintre grupuri, Lufthansa și IAG, sunt imersate în operațiuni corporative care, în cazul grupului german, constau în achiziționare unei participații în compania italiană ITA Airways, în timp ce holdingul spaniol-englez a încheiat săptămâna trecută achiziția Air Europa, care trebuie aprobată de autoritățile de concurență, proces care ar putea dura aproximativ 18 luni.

A se citi și Lufthansa și ITA Airways sunt la un pas de a ajunge la un acord care include un plan industrial.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.