Lufthansa se pregătește să reducă aproximativ 29.000 de locuri de muncă până la sfârșitul anului și alte 10.000 în Germania în 2021, ca parte a strategiile sale de a face față efectelor COVID-19. Compania aeriană și filialele sale Eurowings, Swiss, Austrian și Brussels Airlines au redus programele, flota și personalul și nu se așteaptă că zborurile să revină la nivelurile pre-pandemice înainte de 2025. În cursul trimestrului financiar actual, Lufthansa Group spune că anticipează că va funcționa la aproximativ 25% din capacitatea sa normală. Cu toate acestea, săptămâna trecută rezervările lor pentru sfârsitul lunii și anul nou au crescut cu 400%.
Informațiile publicate de cotidianul german Bild am Sonntag, citând surse neidentificate ale companiei, menționează că Lufthansa va tăia 20.000 de locuri de muncă în afara Germaniei. În același timp, intenționează să vândă unitatea de caterging LSG Sky Chefs în această lună, ceea ce ar însemna alte 7.500 de disponibilizări.
Grupul a cheltuit deja 3 miliarde de euro din slavarea guvernului de 9 miliarde de euro pe care au obținut-o la începutul pandemiei. Și a anunțat o pierdere de 1,6 miliarde de dolari în ultimul trimestru financiar. Lufthansa are 27.000 de angajați echivalenți cu normă întreagă, potrivit CEO-ului Carsten Spohr.
„Nimeni nu poate prezice în mod fiabil efectele crizei actuale. Cu toate acestea, suntem hotărăți să păstrăm cel puțin 100.000 din cele 130.000 de locuri de muncă actuale ale Grupului Lufthansa. Chiar dacă în prezent nu avem suficient de lucru pentru o forță de muncă de această dimensiune”.
Cu toate acestea, compania a adăugat că, după o vară care părea plină de speranță, industria se confruntă din nou cu una care „echivalează cu un blocaj în vigoare”, făcând aluzie la măsurile adoptate de guvernul german care au condus țara la un blocaj parțial la începutul lunii noiembrie. Acea blocare parțială se extinde acum până în ianuarie.
Cu toate acestea, compania aeriană se bucură de o cerere mare și de rezervări în destinații multiple pentru noul an. Acum două săptămâni, Lufthansa a spus că rezervările au crescut cu 400% (comparativ cu săptămână precedentă) către unele destinații internaționale, precum și sudul și nordul Europei.
„Dorința de a călători este mare în întreaga lume. De îndată ce restricțiile de călătorie scad, vedem o creștere semnificativă a rezervărilor”, a spus Harry Hihmeister, executiv Lufthansa.
Sursă: hosteltur.com