Shadow

Germania a anunțat un mega plan de modernizare a rețelei feroviare de 40 de miliarde de euro

Ministerul Transporturilor din Germania și furnizorul de servicii feroviare de stat Deutsche Bahn (DB) au prezentat planurile pentru o modernizare majoră a rețelei feroviare a țării, care va fi finalizată până în 2030. Guvernul german are în vedere o investiție de 40 de miliarde de euro, din care o treime va fi sub formă de injecții de capital pentru DB Railways pentru renovările din anii următori. Obiectivul central al planului este de a restabili eficiența și punctualitatea germană, atât de bine cunoscute în trecut

Planul se va concentra pe modernizarea rapidă a celor mai aglomerate linii de cale ferată din țară, unde întârzierile și întreruperile afectează cei mai mulți oameni și sunt adesea cele mai frecvente, potrivit unui raport publicat pe site-ul german dw.com.

Trenuri întârziate

Reputația Germaniei pentru punctualitate și pentru un serviciu feroviar naționalizat, rapid și eficient a suferit în ultimii pe piața internă, iar călătorii internaționali au început să sufere și ei.

În 2022, aproape unul din trei pasageri feroviari din Germania a ajuns la destinație cu 15 minute de întârziere sau mai mult. Puțin peste 70% dintre pasageri au ajuns la destinație la timp sau cu o întârziere mai mică, potrivit răspunsurilor la o consultare prezentată de un membru al Budenstag-ului (Parlamentul german) și publicată de Ministerul Transporturilor. 

Germania a anunțat un mega plan de modernizare a rețelei feroviare
Trenuri Deutsche Bahn (Sursă: Image by Bruno from Pixabay)

Aceste cifre au reprezentat o deteriorare cu 10% a punctualității în 2022 față de anul precedent. Aceasta în ciuda faptului că Deutsce Bahn consideră ca un tren întârziat cu mai puțin de 15 minute este la timp, un criteriu de referință mai lax decât în alte țări.

Potrivit criticilor, rețeaua feroviară germană, care se deteriorează de ani de zile, cere cu insistență investiții, o problemă care stă la baza punctualității în scădere din Germania.

Un plan complicat 

Ministrul Transporturilor, Volker Wissing, a detaliat calendarul proiectului în cadrul unei întâlniri cu oficiali din industria feroviară de la Frankfurt, cărora le-a dat asigurări că proiectul va merge înainte „în ciuda situației bugetare tensionate”.

O sursă de finanțare va fi reprezentată de taxe de trecere mai mari pentru vehiculele grele străine pe autostrăzile germane a spus el.

Planul își propune să se concentreze asupra a 40 de tronsoane de cale ferată deosebit de aglomerate. Până în 2030, fiecare dintre acestea va fi complet închisă pentru perioade de aproximativ cinci luni, pentru a permite efectuarea unor lucrări ample de reînnoire și întreținere.

Autorii planului se așteaptă ca acest lucru să reducă drastic costurile și să îmbunătățească calitatea reparațiilor și modernizărilor.

„Este cu atât mai important ca închiderile planificate să fie comunicate cât mai curând posibil și ca cei afectați să fie informați”, a spus Wissing. „Este important să le spunem oamenilor: aceasta este o problemă, aceasta este o luptă, astfel încât să putem călători mai bine pe sine după aceea.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.