Shadow

Franța: veniturile din turismul internațional au depășit nivelul din 2019

Franța a obținut 57,911 miliarde de euro din turismul internațional in 2022, cu 2,1% mai mult decât în 2019, ultimul an înainte de pandemia de covid. Această creștere se explică prin creșterea prețurilor. 

Potrivit organizației de promovare Atout France, pe piețele de origine, turiștii care au contribuit cel mai mult la aceste venituri provin din următoarele țări (comparând cifrele cu cele din 2019):

  • Belgia: 7,354 de miliarde de euro (+23,5%)
  • Germania: 6,488 de miliarde (+9,6%)
  • Regatul Unit: 6,204 de miliarde (+4%)
  • Elveția: 6,180 de miliarde (+16,2%)
  • Statele Unite: 5,553 de miliarde (+34,9%)
  • Spania: 4,666 de miliarde (+0,4%)
  • Italia: 3,540 de miliarde (+8,4%)
  • Țările de Jos: 2,395 de miliarde (+24,2%)

Călătorii asiatici au fost practic absenți de la această destinație. Cheltuielile chinezilor au scăzut cu 72,6% față de 2019, cu 972 de milioane de euro, și cu 62,4% în cazul japonezilor, cu 351 de milioane.

Franța este a doua țară europeană în ceea ce privește veniturile din turism, după Spania, deși anul nivelul său relativ de redresare față de anul, înainte de coronavirus, a fost mai mare. 

Paris.

Potrivit datelor comparative de la un an la altul compilate de Autout France, până la sfârșitul lunii noiembrie, aceste venituri au crescut cu 1,5% față de 2019 în destinația galeză, până la 53,5 miliarde de euro, în timp ce Spania a marcat încă un declin de 3,6% cu 64,8 miliarde.

Ceva similar s-a întâmplat în Italia, unde banii lăsați de turiștii străini au fost cu 5,1% mai puțini decât în 2019, cu 39,8 miliarde de euro; și în Germania, cu 22,4% mai puțini, și 26,7 miliarde.

În ceea ce privește piața internă, numărul de înnoptări ale francezi în unități turistice în perioada ianuarie-noiembrie 2022 a fost de 768 de milioane, cu 4,8% mai puțin decât în aceeași perioadă a anului 2022.

Gradul de ocupare a acestor unități, cu francezi și străini la un loc, a fost de 64,7% pentru tot anul trecut, cu 4,4 puncte procentuale mai mic decât în 2019. 

Cu toate acestea, venitul pe cameră disponibilă a crescut cu 7%, până la 69,2 euro înainte de taxe. Motivul este că prețul mediu a crescut cu 14% datorită revenirii clientelei internaționale și a călătoriilor de afaceri, de care a beneficiat în principal industria hotelieră de lux.

Mai multe informații în:

Franța prevede că recuperarea turismului va depăși așteptările în 2023

Venitul mediu pe cameră în Franța crește cu 22,2%

Franța va investi 1,9 miliarde de euro în 10 ani pentru a stimula turismul

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.