Aeroportul Gatwick din Londra a dezvăluit că intenționează să folosească tehnologia inteligenței artificiale pentru a-și optimiza operațiunile de securitate și pentru a îmbunătăți fluxul de pasageri. Aeroportul va implementa soluția de predictibilitate a pasagerilor care va oferi „infomații în timp real despre mișcarea și experiențele oamenilor din zonele de securitate ale terminalului de nord și de sud”.
Gatwick se va alătura unor aeroporturi precum Manchester, Newark din New York și Amsterdam Schiphol în introducerea tehnologiei despre care dezvoltatorul Veovo spune că va permite aeroportului „să gestioneze eficient un număr tot mai mare de pasageri și să reconstruiască mai bine pentru o experiență de călătorie mai sustentabilă și centrată pe pasager”.
În această vară, Gatwick a anunțat planurile de a trece de la o operațiune cu dubla pistă, care ar crește capacitatea de pasageri la aproximativ 75 de milioane de pasageri până în 2038.
Informațiile furnizate de soluție „vor ghida aeroportul să planifice dispunerea benzilor și deschiderile, să prezică blocajele și să ia decizii informate din mers”.
Firma a subliniat, de asemenea, că platforma sa nu este constrânsă de tehnologia brevetată a senzorilor, ceea ce înseamnă că Gatwick va putea „să integreze și să-și protejeze investițiile existente în camere de vedere stereo cu noi senzori și surse de date ale Internetului Lucrurilor (IoT)”.
La începutul anului trecut, Heathrow a testat tehnologia de așteptare inteligentă pentru a gestiona fluxul de călători la aeroport, permițând clienților să facă practic coadă la check-in, pre-rezervând o oră de spațiu înainte de sosire la aeroport.
Bronwen Jones, director de dezvoltare al aeroportului Gatwick, a declarat: „Soluția cloud Veovo ne va ajuta să facem afacerea noastră mai rezistentă, permițându-ne să măsurăm cu precizie fluxul de pasageri și să putem răspunde rapid și eficient la orice schimbări.
Potrivit aeroportului, noua tehnologie nu numai că va duce la călătorii mai ușoare pentru pasagerii săi, prin creșterea automatizării și eficientizarea proceselor, dar este, de asemenea, „prevăzută pentru viitor, scalabilă și fiind găzduită în cloud offsite, susține angajamentul nostru față de sustenabilitate prin reducerea amprentei noastre energetice”.
Sursă: hosteltur.com