Shadow

Cum au sprijinit alte țări sectorul turismului în această criză

Ce măsuri au lansat alte țări pentru salvarea turismului din cea mai gravă criza din istoria sa? Ies în evidență unele dintre acțiunile milionare puse în aplicare de diferitele guverne pentru a sprijini sectorul în special și economia și cetățenii în general, cum ar fi planul de salvare al Franței de 18 de miliarde de euro, cele peste 55 de miliarde de euroactivate de Italia sau împrumuturile milionarilor din Germania către companii cheie din țară, precum TUI Group sau Lufthansa

Spania

Guvernul Spaniei a anunțat în noiembrie o investiție publică de 3,4 miliarde de euro în următorii trei ani prin Planul de Modernizare și Competitivitate a Turismului în Spania.

Franța, două planuri mari de salvare

Franța a făcut „un efort fără precedent”, așa cum a anunțat premierul francez Édouard Philippe. Guvernul francez a implementat două planuri majore de salvare, primul în mai pentru turism de 18 miliarde de euro.

Turiști la Turnul Eiffel.

De asemenea, în noiembrie a lansat un plan general de salvare a economiei în valoare de 200 de miliarde de euro, care are măsuri fundamentale pentru sector, precum ajutoare de până la 200.000 de euro pe lună pentru companiile închise în timpul celui de-al doilea blocaj, prelungirea șomajului tehnic asumat de stat până în acest an, plata de către stat a zece zile de vacanță companiilor afectate de închidere sau prelungirea până pe 30 iunie a termenului pentru a solicita împrumuturi garantate de stat de peste 9 miliarde de euro.

Italia: ajutoare în valoare de 3,3% din PIB

În Italia, sistemul de ajutor a fost foarte puternic la început. Guvernul a emis deja primul decret la data de 17 martie 2020, cu un ajutor de 25 de miliarde, iar apoi în aprilie un alt decret de lichiditate care oferă împrumuturi companiilor cu garantțe de stat.

Cu toate acestea, cel mai important decret este cel prezentat în luna mai, „cel mai puternic”, de 55 de miliarde, care acordă ajutor de tot felul turismului. 

S-a bazat pe sectorul vieții de noapte, pe hoteluri și unități termale care trebuiau închise forțat și pe fonduri de compensare pentru agențiile de turism și compensații pentru consiliile municipale pentru intrarea taxei turistice, ajutoarele acordate prin decretul din martie și cel din mai se ridică la 3,3% din PIB-ul țării.

Germania, în salvarea marilor sale companii

În Germania, sectorul turismului – atât operatorii de turism mari, precum agențiile de turism și companiile de transport aeriene – este în prezent „cu respirație asistată” din partea statutului, care îi va permite să reziste cel puțin până la trecerea pandemiei.

„90% din rețeau a mai mult de 8.000 de agenții de turism a primit un anumit tip de ajutor, atât o subvenție nerambursabilă cu cost fix, cât și un ajutor.”

În acest sens, se detaliază cu ajutorul se primește pe baza veniturilor pe care le-au avut anul trecut: în acest fel, dacă acestea au scăzut cu peste 80% (în realitatea au scăzut cu mai mult de 90%) s-ar putea recupera de la Stat mai mult de 60% din veniturile pe care le-au obținut anul trecut. „Au venituri publice, nu private”.

În ceea ce privește operatorii de turism germani, Ortiz remarcă faptul că nu toți au fost salvați și indică gigantul TUI Group drept cel cu cea mai mare datorie publică – între ajutoarele de stat și băncile publice se ridică la 4,8 de miliarde de euro. 

Și companiile aeriene au primit, de asemenea, plăți publice milionare, lucru care se va oferi „oxigen pentru a ajunge la sezonul estival”. Lufthansa a fost modestă cu aproximativ 9 miliarde de euro, iar Condor, cu aproximativ 500 de milioane care se adaugă la ceea ce a primit falimentul lui Thomas Cook, cu care ajutoarele pe care le-a primit s-ar ridica la un miliard.

Companiile germane au beneficiat de ajutor în diferite valuri, direct sau indirect, de la ajutoare nerambursabile directe către împrumuturi. Acest lucru ne va permite să reziste până când normalitatea revine în economie și revin călătoriile. 

Regatul Unit

Industria britanică se confruntă cu o situație mai gravă, care de la începutul crizei a cerut ajutor specific și sprijinul guvernului, deși acest lucru „a fost foarte reticent și continuă să fie așa”. Aceasta a putut să profite de ajutoarele împrumuturile si reglementările de ocupare a forței de muncă oferite restului companiilor britanice.

De asemenea, în Suedia au fost implementate pachete importante de ajutor pentru sectorul afacerilor și menținerea locurilor de muncă, de care au beneficiat aproape jumătate de milion de persoane și care au fost prelungită până în iunie 2021.

Japonia: promovarea turismului național

În afara Europei, în Japonia, unde nu există restricții privind mobilitatea internă (există într-adevăr pentru călătorii în străinătate), Guvernul a promovat turismul național „pentru a evita prăbușirea sectorului”.

„Există un program prin care se subvenționează până la 30% din cheltuielile hoteliere. Când face check-in, primești cecuri pentru a face cheltuieli în restaurante și magazine de suveruniri. 

La fel, întrucât pandemia a avut un impact negativ asupra consumului, Guvernul a lansat ajutoare pentru creșterea venitului disponibil familiilor, cu 10.000 de yeni de persoană (aproape 800 de euro).

 

Sursă: hosteltur.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.