Criza globală din lanțul de aprovizionare care a fost declanșată de pandemia de COVID-19 începe deja să lovească hotelurile din Statele Unite. Mai mult de opt unități din zece au observat deja că această lipsă de bunuri le afectează operațiunile, iar aproape trei din patru operatori hotelieri spun că afectează negativ veniturile, subliniază un sondaj al membrilor Asociației Americane de Hoteluri și Cazare (AHLA).
Potrivit acestui studiu, 86% dintre hotelurile chestionate au raportat că întreruperile lanțului de aprovizionare au un impact moderat sau semnificativ asupra operațiunilor lor, în timp ce mai mult de jumătate (52%) au spus că problema s-a agravat în ultimele trei luni.
Potrivit hotelierilor, acest impact asupra operațiunilor ar putea avea repercusiuni asupra locurilor de muncă, motiv pentru care ei subliniază necesitatea unui ajutoare federale specifice pentru angajații lor.
„Hotelierii au un lanț de aprovizionare complex care necesită achiziționarea regulată a unei game largi de bunuri și servicii în fiecare zi. Iar întreruperile lanțului de aprovizionare agravează probleme existente ale hotelurilor și cresc costurile de operare într-o perioadă deja dificilă”, explică Chip Rogers, președinte și CEO AHLA.
Rogers detaliază modul în care acest sondaj evidențiază cum îi afectează deja această criză pe hotelierii din America de Nord. „De aceea este timpul ca, Congresul să aprobe Legea Save Hotel Jobs, astfel încât angajații hotelurilor să poată obține ușurarea de care au nevoie în aceste vremuri grele”, se apără el. Acest regulament ar oferi un sprijin esențial hotelurilor și muncitorilor acestora în această perioadă de criză.
Sondajul mai arată că hotelurile sunt pesimiste cu privire la posibilitatea ca întreruperile din lanțul de aprovizionare sa fie rezolvate în curând, deoarece 46% se așteaptă ca această criză să dureze de la șase luni la un an, iar alți 36% cred că va dura mai mult de un an.
Lipsa produselor
Ce produse sunt cel mai mult afectate de această criză globală a aprovizionării? Potrivit acestui sondaj, 85% dintre unități s-au confruntat cu lipsa de disponibilitate pentru lenjerie de pat, 76% au avut probleme în obținerea aprovizionării cu alimente și băuturi și 72% cu produse de curățenie.
Dificultăți în obținerea acestor produse au dus la creșterea costurilor. Produsele de curățenie au devenit mai scumpe pentru 79% dintre hoteluri, lenjeria de pat pentru 77% și alimentele și băuturile pentru încă 77%.
Sursă: hosteltur.com