Shadow

Companiile aeriene vor avea venituri de 57,7 miliarde de euro pentru servicii ancillary, în ciuda COVID

Industria transportului aerian ar putea primi venituri din servicii complementare sau non-aeriene (ancillary) în valoare de 65,8 miliarde de dolari (57,5 miliarde de euro) la nivel mondial în 2021, cifră care reprezintă o creștere de 13% față de 58,1 miliarde de dolari (50,705 miliarde de euro) raportate în 2020, anul pandemiei; pe baza Raportului global de estimare a veniturilor auxiliar a CarTrawler, realizat în asociere cu IdeaWorksCompany. Firma de consultanță atribuie această creștere câștigurilor din traficul de pasageri din 2021, cu o cerere constantă a pasagerului de servicii la cerere și carduri de credit co-branded. 

Raportul a fost întocmit pe baza statisticilor a 109 companii aeriene pentru 2021. „Pasagerii caută mai multă flexibilitate, servicii personalizate și oferte de la companiile aeriene, ceea ce deschide oportunități enorme pentru piață. Privind, companiile aeriene care ies în evidență vor fi cele care găsesc modalități creative de a utiliza serviile auxiliare pentru a răspunde cererilor în continuă evoluție ale călătoriilor”, a declarat Aileen McCormack, director comercial al CarTrawler.

Spre deosebire de tariful mediu înregistrat de Asociația Internațională de Transport Aerian (IATA), care a înregistrat o tendință descedentă cu o scădere semnificativă pe parcursul anului 2020 care a continuat până în 2021, veniturile auxiliare au înregistrat creșteri anuale, chiar și în perioadele cele mai dificile pentru aviatțe în 2020.

Analizând evoluția, dacă în 2012, venitul din servicii complementare pe pasager a fost estimat la 12,13 dolari. Până în 2019, acestea crescuseră la 23,91 USD, iar până în 2021, proiecția este de 27,60 USD.

Potrivit raportului, comportamentul de cumparare al utilizatorilor serviciilor auxiliare s-a schimbat în timpul pandemiei. „Cererea de bagaje de cală a crescut, posibil din cauza persoanelor care se deplasează sau rămân în destinații pentru o perioadă mai lungă de timp”, notează aceștia.

Întrucât călătoriile de business au fost în mare parte oprite, călătorii de leisure au reprezentat o proporție mai mare de pasageri ai companiilor aeriene, sporind veniturile din bagaje, deoarece probabilitatea ca acești călători să înregistreze mai multe bagaje este mai mare.

Selectarea locurilor, pentru care mulți operatori percep o taxă, a fost achiziționată cu o frecvență mai mare, la fel ca opțiunile de divertisment la bord.

Raportul indică faptul că fluctuațiile încrederii pasagerilor în siguranță călătoriilor cu avionul au variat în funcție de regiune, iar în regiunile cu cele mai multe vaccinuri, încrederea consumatorilor a dus la contractarea mai scăzută a serviciilor la cerere. Pe de altă parte, în regiunile cu o creștere a infecțiilor cu COVID-19, pasagerii au plătit pentru spațiu suplimentar pentru picioare sau locuri din mijloc, printre altele.

Originea veniturilor

CarTrawler subliniază că pentru grupul de companii low-cost cu cele mai multe vânzări, servicii la cerere reprezintă 90% din veniturile complementare, dar ca segment, companiile low-cost deși au fost pionieri, cu o pondere de puțin peste 17%, sunt în urma companiilor aeriene tradiționale în venituri auxiliare globale, a căror pondere se ridică la 46%, plasându-l drept cel mai mare segment în trafic și venituri din zborurile cu pasageri.

La nivel global, aproximativ 63% din veniturile auxiliare sunt generate prin servicii la cerere, iar restul de 37% provin din veniturile produse de programele de călător frecvent și din comisioanele plătite de companiile din sectorul călătoriilor, inclusiv rent a cat și hoteluri.

Companiile aeriene în vârf

Pentru al doilea trimestru din 2021, EasyJet a înregistrat o creștere a veniturilor sale auxiliare pe loc cu aproape 27% față de primul trimestru al anului precedent. Compania aeriană a adăugat opțiuni de tarif, inclusiv locuri în față, îmbarcare express și bagaje de mână mai mari.

Volaris a înregistrat o creștere cu 51% a veniturilor auxiliare per pasager în prima jumătate a anului 2021 față de aceeași perioadă din 2019, introducând, pe perioada pandemiei, un tarif de bază ieftin și locuri cu spațiu suplimentar pentru picioare.

Veniturile auxiliare per pasager ale Jetstar au crescut cu 33% pentru anul fiscal încheiat la 30 iunie 2021, comparativ cu aceeași perioadă din 2019, în timp ce Ryanair a înregistrat o creștere cu 16% a veniturilor auxiliare per pasager pentru al doilea trimestru al anului 2021 comparativ cu aceeași perioadă din 2019.

Wizz Air a raportat că veniturile suplimentare pe pasager au crescut cu 25% pentru al doilea trimestru din 2021, comparativ cu aceeași perioadă din 2019, iar Allegiant a raportat o creștrere de 14,6% pentru al doilea trimestru din 2021 față de 2019, datorită rezultatelor mai bune de pachete tarifare, închirierea unei mașini și cardul său de credit co-branded.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.