Shadow

Companiile aeriene vor avea nevoie de 42.600 de avioane în următorii 20 de ani

Având în vedere redresarea traficului internațional și a transportului aerian național la nivelurile de dinainte de pandemie, Boeing preconizează o cerere globală de 42.595 de aeronave comerciale noi până în 2042, în valoare de 8 trilioane de dolari. În ajunul Salonului Aeronautic de la Paris, Boeing a publicat Perspectivele pieței comerciale (Commercial Market Outlook – CMO) pentru 2023, oferind previziunile sale privind cererea de aeronave comerciale și servicii conexe în următorii 20 de ani. 

Boeing a publicat noua ediție a CMO vine la trei ani după ce pandemia a ținut la sol cea mai mare parte a flotei mondiale. Principalele constatări includ:

  • Tendința traficului de pasageri continuă să depășească creșterea economică globală de 2,6%.
  • Flota mondială aproape că se va dubla, ajungând la 48.600 de aeroanave, cu o creștere anuală de 3,5%.
  • Companiile aeriene vor înlocui aproximativ jumătate din flota mondială cu modele noi, mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil.

„Sectorul aviatiei a demonstrat rezistență și capacitate de adaptare după un șoc fără precedent; companiile aeriene au răspuns provocărilor prin eficientizarea flotelor lor, prin îmbunătățirea eficienței și prin monetizarea revenirii cererii”, a declarat Brad McMullen, Senior Vice President, Commercial Sales & Marketing, Boeing.

„Privind spre viitorul transportului aerian, CMO 2023 vede o evoluție continuă a traficului de pasageri legată de creșterea clasei de mijloc la nivel mondial, de investițiile în sustenabilitate, de creștere continuă a transportatorilor low-cost și de cererea de transport aerian de marfă pentru a satisface nevoile lanțurilor de aprovizionare în evoluție si a livrărilor expres de marfă. 

Companiile aeriene vor avea nevoie de 42600 de avioane în următorii 20 de ani
Previziunile Boeing cu privire la cererea regională și tendințele. Sursă: Boeing.

Previziunile Boeing privind cererea regională și tendințele cheie până în 2024 includ:

  • Piețele din Asia-Pacific vor reprezenta peste 40% din cererea globală, iar China va reprezenta jumătate din acest total.
  • Flota din Asia de Sud va crește cu peste 7% pe an, cea mai mare creștere din lume, India reprezentând peste 90% din traficul de pasageri din regiune.
  • America de Nord și Europa vor contribui fiecare cu aproximativ 20% din cererea globală.
  • Companiile aeriene low-cost vor opera mai mult de 40% din flota de aeronave cu un singur culoar până în 2042, față de 10% în urmă cu 20 de ani.
  • După ce în OPC de anul trecut a fost omisă cererea din Rusia și Asia Centrală din cauza incertitudinii predominante din regiune, previziunile din acest an includ Rusia și Asia Centrală în regiunea Eurasia, cu o cotă estimată de 3% din flota mondială în 2042.
  • Se estimează că sectorul de Servicii Comerciale va deservi o piață totală evaluată la 3,8 miliarde de dolari, inclusiv solutii digitale care sporesc eficienta si reduc costurile; o cerere puternică de componente și soluții pentru lanțul de aprovizonare; opțiuni sporite în ceea ce privește întreținerea și modificările; și o formare eficientă pentru a îmbunătăți siguranța si a consolida grupul de piloți și tehnicieni.
Companiile aeriene vor avea nevoie de 42600 de avioane în următorii 20 de ani
Previziunile Boeing ale impactului traficului de pasageri cu privire la cererea de avioane și tendințe legate de livrări și renovarea flotei. Sursă: Boeing.

De asemenea, în perioada de prognoză de 20 de ani, Boeing are în vedere cererea pentru aceste modele:

  • Noile avioane cu un singur culoar vor reprezenta peste 75% din totalul livrărilor, ușor peste perspectivele din 2022, cu un total de peste 32.000 de aeronave.
  • Noile avioane cu fuselaj larg vor reprezenta aproape 20% din livrări, cu peste 7.400 de aeronave care vor permite companiilor aeriene să intre pe noi piețe și să mai acopere mai eficient rutele existente.
  • Transportul aerian de mărfuri va continua să crească mai rapid decât comerțul mondial, iar companiile aeriene vor avea nevoie de 2.800 de avioane cargo. Această cifră include peste 900 de aeronave noi cu fuselaj larg, precum și modelele convertite de aeronave cu fuselaj îngust și cu fuselaj larg.

Elementele importante din previziunile CMO pentru 2023:

  • Ieșind din pandemie, multe companii aeriene își evaluează viitoarele rețele și își simplifică flota pentru a îmbunătăți operațiunile și a reduce costurile. Aproape 40% dintre companiile aeriene au eliminat cel puțin o familie de aeronave din flota activă începând cu 2019.
  • Călătoriile aeriene de pasageri la nivel mondial au devenit din ce în ce mai diverse și mai echilibrate în ultimele decenii, o tendință care se preconizează că va continua în perioada de prognoză, piețele emergente din Asia trecând prin faza de creștere sporită în ceea ce privește dezvoltarea rețelelor, a infrastructurii și a companiilor aeriene.
  • Creșterea companiilor aeriene low-cost continuă să reducă tarifele și să facă mai accesibile călătoriile, 36% din flota globală de avioane cu un singur culoar fiind în prezent operată de aceste companii. Se preconizează că această cifră va crește la peste 40% și la aproape jumătate din toate locurile cu un singur culoar până în 2042.
  • În general, flota globală își va dubla dimensiunea ajungând la peste 48.500 de aeronave în perioada de prognoză.

 

Raportul poate fi accesat în format dinamic pe site-ul Boeing.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.