O aplicație dezvoltată de compania israeliană Refundit, care facilitează turiștilor care vizitează o țară recuperarea TVA-ului achizițiilor sale, a câștigat I Competiție de Start-up-uri de Turism, promovată de Organizația Mondială a Turismului (UNWTO) și Globalia, la care au participat 3.000 de proiecte.
Această competiție reprezintă „un pas în transformarea sectorului turistic”, a declarat secretarul general al UNWTO, Zurab Pololikashvili, în timpul unui eveniment în cadrul Târgului de Turism de la Madrid, care a avut loc între 23 și 27 ianuarie.
Companii din 133 de țări au participat la această competiție, în care în luna septembrie au fost aleși 10 finaliști, dintre care start-up-ul Refundit a ieșit câștigător. A se vedea știrea, UNWTO anunță cele 10 companii finaliste în concursul de start-up.
Co-fondatorul și directorul executiv al acestei companii, Ziv Tirosh, a prezentat această soluție tehnologică dezvoltată pentru a face față unei „probleme birocratice dificile și complicată” care există în 52 de țări, care permit, potrivit legii, rambursarea turistului a taxei pe care o plătește pentru cumpărăturile sale.
Pentru a cere restituirea acestei taxe, „trebuie să completezi formulare în magazine și să aștepți la cozi largi la aeroport”, a reamintit fondatorul acestei companii, care a spus că prin această cerere, turiștii „trebuie doar să fotografieze chitanța”, care va fi trecută prin proceduri ulterior de către administrație mulțumită tehnologiei pe care această start-up o pune la dispoziție.
Pentru moment, proiectul este implementat în Belgia și Slovacia, potrivit lui Tirosh, care a declarat că se află deja în discuții cu alte țări, cum ar fi Spania.
Premii pentru alte proiecte
În plus, Globalia și UNWTO au premiat proiectul cu cel mai mare impact durabil, care a fost acordat pentru The Freebird Club, platforma care pune în contact persoanele de vârstă avansată, oferindu-le oportunități de a călători în diferite țări și de a întâlni oameni noi în cadrul rețelei.
Javier Hidalgo: „Cine nu este în tehnologie va avea un viitor mic în sectorul turistic”.
CEO-ul Globalia, Javier Hidalgo, a subliniat importanța tehnologiei în turism, până în punctul în care „cine nu este în tehnologie va avea un viitor mic în sectorul turismului”. „Trebuie să ne adaptăm la vremurile actuale și viitoare”, a spus el.
„Ca un grup global ce suntem, suntem foarte fericiți că am făcut din această competiție o realitate prin care vom putea promova schimbarea în acest sector, susținând întotdeauna inovarea și sustenabilitatea”, a remarcat Javier Hidalgo.
Sursă: hosteltur.com