Compania aeriană irlandeză Ryanair și grupul britanic Manchester Airports Group (MAG), managerul Aeroportului din Manchester, au prezentat o plângere juridică comună la Înalta Curte a Angliei împotriva Regatului Unit pentru sistemul său de „semafoare” pentru călătoriile internaționale, cu scopul de a determina transparența sa, cu speranța de a forța guvernul britanic să relaxeze regulile stricte privind COVID-19 care amenință sezonul vacanțelor de vară. Ei speră că alte companii aeriene se vor alătura acțiunii legale. Documentele juridice depuse în instanță susțin că guvernul britanic ar trebui să explice în mod clar cum se iau deciziiile cu privire la clasificarea țărilor, având în vedere impactul „dramatic” pe care aceste decizii îl au asupra industriei aviației.
Informațiile au fost publicate de agenția de știri britanică Reuters. La doar câteva săptămâni de sezonul estival, lunile iulie și august, când companiile din sectorul turismului obțin cea mai mare parte din veniturile și profiturile lor, industria aviației este îngrijorată de pierderea unei alte veri din cauza restricțiilor de deplasare și blocării majorității călătoriilor pe care guvernul britanic le menține din cauza COVID-19, ceea ce se va traduce în mai multe pierderi de locuri de muncă și stres financiar.
Industria transportului aerian, precum și alte sectoare, a criticat în mod repetat sistemul de semafor al guvernului pentru destinațiile internaționale, subliniind că este imprevizibil și nu are bază științifică. Ei adaugă că unele țări și insule cu risc scăzut ar trebui să fie deschide pentru călătorii.
Un purtător de cuvânt al guvernului a declarat că nu poate face comentarii cu privire la procedurile legale. „Recunoaștem că aceasta este o perioadă dificilă pentru sector, deoarece încercăm să echilibrăm redeschiderea la timp a călătoriilor internaționale, protejând în același timp sănătatea publică și protejând desfășurarea campaniei de vaccinare”, a spus guvernul într-un comunicat.
Regatul Unit a permis din nou vacanțele începând cu luna mai, după luni de blocaj, dar descurajează călătoriile spre destinații turistice populare precum Spania, Franța, Grecia și Statele Unite, clasificându-le drept „galben” în funcție de sistemul său de semafor.
Acest lucru înseamnă că turiștii trebuie să stea în carantină timp de 10 zile la întoarcere și să fie supuși la mai multe teste pentru COVID-19, descurajând călătoriile către aceste destinații. Doar o mână de locuri sunt clasificate drept verzi și niciunul din Uniunea Europeană, după ce Portugalia a fost eliminată la scurt timp la începutul lunii iunie.
Documentele juridice depuse în instanță susțin că guvernul britanic ar trebui să explice în mod clar modul în care ia decizii cu privire la clasificarea țărilor, având în vedere impactul „dramatic” pe care aceste decizii îl au asupra industriei aviației. Ei consideră că guvernul lui Boris Johnson nu se bazează pe criterii științifice.
„Modul opac în luarea deciziilor subminează încrederea consumatorilor în rezervarea vacanțelor de vară și face imposibil ca aeroporturile, companiile aeriene și alte companii de călătorii să planifice recuperarea călătoriilor internaționale”, au declarat companiile într-un comunicat”.
Industria aviației se baza că piața britanică va fi unul dintre pionerii reluării călătoriilor, deoarece țara are una dintre cele mai rapide și cele mai mari rate de vaccinare din lume.
Sursă: hosteltur.com