Shadow

Ce schimbări aduce pandemia designului și arhitecturii hotelurilor?

„În mod figurat, s-ar putea spune că valoarea metrului pătrat de aer a egalat, după pandemie, metrul pătrat construit”, spune arhitectul Alejandro Escudero. Natura, sustenabilitatea și conexiunea cu localul au devenit o prioritate pentru călători, ceea ce reprezintă o provocare în proiectarea resort-urilor turistice. În cadrul Arum Talks s-a confirmat consolidarea construcției responsabile este aici pentru a rămâne și astăzi proiectele trebuie să se bazeze pe respectul arhitectului pentru natură și idiosincrazia locală. 

Luxul trece printr-o transformare în sectorul imobiliar și atunci când înteprindem un proiect de arhitectura este necesar să fim atenți la evoluția societății și a valorilor acesteia.

„Vizitatorul a căutat înainte un spațiu sigur și a fost mulțumit de confortul stațiunii, al piscinei și al plajei. Astăzi este mai conștient social, vrea să exploreze ceva autentic, să se relaționeze cu mediul dincolo de limitele hotelului”, explică Astrid Hoffmann, arhitect specializat în arhitectura peisagistică și arhitect, printre altele, al proiectului hotelier Lopesan Boabab Resort în Gran Canaria.

Din acest motiv, adaugă Alejandro Escudero, responsabil cu proiecte precum Nizuc Resort & Spa din Cancun, „trebuie să dai atâta valoare interiorului cât și exteriorului. Tot ceea ce facem trebuie să se raporteze și să se integreze cu mediul înconjurator, contactul cu natura, cultura și materialele locale.

Panelul online Arum Talk.

„Aerul are un preț, pentru că spațiul liber și deschis are aceeași valoare ca spațiul construit și trebuie să intre în ecuație, lucru de care mulți dezvoltatori sunt reticenți să țină cont”, spune Escudero. Înțelegerea pieței înseamnă a presupune ca orice investiție în materiale de calitate, durabile și de lungă durată, cu acorduri cu furnizori la fel de responsbili, este modalitatea de a face lucrurile.

Având în vedere ca astăzi călătorii cer autenticitate, profesioniștii sunt de acord că inspirația trebuie căutată în locurile în care este stabilit proiectul.

„Trebuie să le investigăm obiceiurile, culorile, mâncarea regiunii pentru a oferi acea experiență integratoare, aliniată cu valorile protecției mediului. Nu trebuie să impunem, ci să ne alăturăm comunității și să-i ridicăm cultura, să o internaționalizăm și să o sărbătorim„, spune Giovanni Medina, care a lucrat pentru lanțuri internaționale precum Marriott, Hyatt, Hilton sau Ritz Carlton și în proiecte precum Dorado Beach, Ritz-Carlton Reserve, Puerto Rico.

În acest sens, Escudera adaugă că „arhitectura trebuie să fie legată de spațiu, nu să fie o caricatură a oamenilor”, subliniind că trebuie să ne angajăm față de economia locală și „să căutăm materii prime durabile legate de zona în care lucrăm, să fim colaboratori cu mediul”.

„Trebuie să ne pierdem teama de a investi în calitate pentru ca pe termen lung ne va economisi timp și bani. Dacă lucrurile sunt făcute corect, hotelul va fi plin. Acest tip de arhitectură nu are termen de valabiltate”, adaugă el. 

Nizuc Resort & Spa Cancun.

În cadrul conversației organizate de Arum Group, experții au recunoscut că „sustenabilitatea este încă scumpă”, dar angajamentul de mediu al stațiunilor trebuie transmis prin arhitectura și spațiile lor.

„Folosirea de materiale naturale, care lasă mai puțină amprentă pe planeta, ajunge să fie un pariu mai durabil și oamenii percep ca preocuparea pentru mediu este reală”, spune Escudero.

Astrid Hoffmann, la rândul ei, amintește că „noul lux fuge de aur și artificial, este un lux senin, cu culori neutre și respectuoase, care se simte atunci când îl atingi datorită calității și eleganței materialelor.

O întorsătură a serviciilor

Arhitecții cred că și serviciile oferite în resort-uri trebuie transformate, în ton cu schimbările care apar în design.

„Venim dintr-o pandemie și trăim un război. Oamenii caută să se vindece, să-și exploreze spiritualitatea pentru a-și reduce nivelul de stres, iar destinația trebuie să le ofere o experiență care să le permită să-și mențină obiceiurile cu care se angajează, precum alimentația sănătoasă sau rutina lor de exerciții și sport”, spune Giovanni Medina.

În cuvintele lui Alejandro Escudero, serviciile hoteliere trebuie să evolueze către o personalizare mai mare, dincolo de masaje. Este vorba de a oferi proceduri holistice mai sofisticate, cu tehnologie înaltă, personalizând confortul și chiar incorporând servicii medicale.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.