Piața germană a furnizat 116,1 milioane de călătorii internaționale înainte de pandemie, iar cifra s-a contractat cu 64,5% în 2020, iar un an mai târziu a scăzut din nou la 40,4 milioane. Scenariul se îmbunătățește și GlobalData proiectează că până în 2024 volumul pre-Covid va fi depășit.
„Turiștii germani vor reveni în plină desfășurare până în 2024”, prognozează GlobalData pe baza unei serii de sondaje, anticipând că „în ciuda declinului economic”, călătoriile de plecare vor ajunge la 117,9 milioane în 2024, depășind cu 1,8 milioane cifra pentru 2019.
Pandemia a avut un impact puternic asupra călătoriilor internaționale din Germania. „Lipsa turiștilor germani în timpul pandemiei a afectat multe țări, în special în Europa”, după cum subliniază Megan Cross, analist de călătorii și turism la GlobalData.
Odată cu relaxarea restricțiilor și turiștilor recăpătându-și o parte din încredere, „proiecțiile pentru 2022 și ulterior sunt mult mai luminoase”, spune Cross, menționând că revigoarea emitentului german „va fi un mare impuls, deoarece Germania este o piață sursă importantă pe scena mondială”.
Schimbarea obiceiurilor
Având în vedere această reactivare care are loc, analistul GlobalData comentează unde vor călători germanii, cum vor rezerva și ce tip de vacanță vor fi populare printre acești călători.
În primul rând, el crede că vacanțele low-cost vor câștiga proeminența, pe măsură ce șocurile economice vor avea loc. „În vremuri de inflație ridicată, cererea de călătorii internaționale scade adesea considerabil. Cu toate acestea, așa cum am văzut în numeroasele povești despre cozile de la aeroporturile europene, cererea este încă foarte mare. Mulți călători europeni sunt dornici să-și respecte planurile de vacanță pot reduce pur și simplu suma pe care o cheltuiesc pe produse și servicii atât înainte, cât și în timpul călătoriei lor”, a explicat el.
Preocuparea cu privire la pandemie scade, dar un sondaj realizat de GlobalData în primul trimestru al anului arată că doar 17% dintre călătorii germani nu sunt îngrijorați de răspândirea virusului. Din acest motiv, Cross estimează că „cererea pentru vacanțe în oraș este probabil să scadă pe termen scurt din cauza temerilor persistente de infectare cu COVID-19, care ar putea stimula cererea pentru destinații din zonele mai rurale”.
Călătoriile pentru a vizita prietenii și familia sunt cele mai populare și, la rezervare, germanii continuă să acorde prioritate ca produsul și serviciul să se adapteze nevoilor lor și să pună în valoare personalizarea, motiv pentru care rezervă prin agenții fizice și online (15%, respectiv 29%), și cumpără direct la hotel (16%).
Sursă: hosteltur.com