Călătorii segmentului LGBTQ din Brazilia, China, Japonia, Rusia și Statele Unite consideră Spania cea mai bună destințtie din Europa, potrivit unui raport publicat de European Travel Commission, o entitate care integrează birourile naționale de turism din 33 de țări. 80% dintre acești turiști intenționează să călătorească în Europa în viitorul apropiat.
Raportul este un manual de linii directoare pentru birourile de turism europene și se numește „Handbook on the Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender and Queer (LGBTQ) travel segment”. Q este un nou acronim adăugat recent, pentru minoritățile sexuale și pentru acele alte persoane care pun la îndoială identitatea de gen sau orientarea lor sexuală („Questioning”).
Spania ocupa primul loc în topul 10 destinațiilor care oferă cea mai buna experiență de vacanță, în rândul a 28,68% dintre respondenți. Această țară este urmată în top de Germania (11,97%), Olanda (9,74%), Franța (8,25%), Regatul Unit (7,41%), Italia (5,62%), Grecia (4,16%), Republica Cehă (3,72%), Austria (3,03%) si Cipru (2,15%).
Potrivit lui Peter Wilde, președintele ETC, industria turistică europeană trebuie să își păstreze angajamentul față de de valorile europene de libertate și egalitate. Promovarea suplimentară a incluziunii colectivului LGBTQ „reprezintă o oportunitate pentru creșterea economică a destinațiilor”.
Călătorii în cuplu
Cercetarea ne-a permis, de asemenea, să știm că majoritarea turiștilor LGBTQ pe distanțe lungi care vizitează Europa călătoresc în cuplu.
„De multe ori, asociem segmentul LGBTQ cu persoane singure și cu chef de petrecere, dar există o parte considerabilă a cererii a cărei dorință este să petreacă timp de calitate cu cei dragi. Cred că acestui element nu i-am acordat suficientă importanță”.
„Iar acest lucru se datorează faptului că Europa este percepută ca o destinație foarte romantică, plină de cultură, artă, patrimoniu… Așadar, ar trebui să fim mai incluzivi atunci când facem promovare turistică, fără a uita cuplurile de același sex în reclame”.
„De ce trebuie să includem un cuplu de același sex în reclamele turistice dacă suntem deja o destinație deschisă? Sunt întrebat. La care răspund și de ce nu?”
În acest sens, Peter Jordan explică: „uneori, managerii de marketing turistic îmi spun de ce trebuie să includem un cuplu de același sex în promoția turistică, dacă suntem deja o destinație deschisă? La care răspund și de ce nu?
Și, după cum amintește autorul raportului, „să nu uităm că acest segment este foarte sensibil la imagini. Dacă depui un efort minim, dacă ești explicit în mesajele tale, dacă ești explicit în promovarea ta, acest segment îl va aprecia foarte mult. Deși este un segment mic, în piețe emergente cum ar fi China, aceste mesaje pot avea un impact foarte important”.
Puteți descărca raportul aici:
Handbook on the Lesbian Gay Bisexual Transgender and Queer LGBTQ Travel Segment
Sursă: hosteltur.com