Riu Hotels & Resorts a deschis Riu Baobab pe 8 aprilie în Senegal și de atunci a reușit să se verifice deja o cerere solidă, cu o ocupare de 85%, ceea ce îl va determina să crească în continuare cu noi hoteluri în țară. Primul său proiect reprezintă deja cea mai mare invesției a unei companii spaniole în Senegal, fiind cel mai mare hotel din țară și singurul din categoria și serviciile sale. De asemenea, constituie o piatră de hotar prin ridicarea poziționării destinației cu prezența sa.
Acest hotel „nu va fi ultimul”, spune Antonio Fornés, director de operațiuni în Senegal, Andaluzia și Madeira la Riu Hotels & Resorts, „dacă totul decurge conform așteptărilor”. Compania deține o bucată mare de teren adiacent hotelului, care este și proprietatea acestuia, cu spațiu suficient pentru a construi un alt stabiliment mare. Și având în vedere că lanțul a parcurs deja cei mai complicați pași pentru a se impune într-o nouă destinație, mai ales în ceea ce privește atragerea furnizorilor care îi garantează standardele de calitate, acel al doilea hotel ar putea fi pus în funcțiune în cel mult un an.
Ideea lanțului este să deschidă mai mult de un hotel dacă piața este de acord, după obicei, să creeze sinergii. „Ar putea fi un hotel de brand Riu Palace, de cea mai înaltă categorie, sau de o categorie inferioară, în funcție de ce vedem în cererea operatorului de turism”.
Cifrele de ocupare înregistrate în aceste primele luni de deschidere invită la optimism, cu o medie de 45% în timpul săptămânii și 85% în weekend. Previziunile sunt închiderea exercițiului financiar 2022 cu o ocupare medie de 70%, care va crește la 80% în 2023 si va ajunge la 90% în 2024.
Și în ceea ce privește conectivitatea aeriană cu principalii emitenți europeni cu zboruri charter, acestea sunt deja negociate din Spania tocmai în urma acestei deschideri.
În mod normal, când Riu deschide un produs nou, turoperatorii, merg cu el pentru că este un raport calitate-preț foarte bun”, spune Fornés.
De fapt, mulți turoperatori și-au început acum operațiunile ca urmare a acestei deschideri, în special TUI, care aproape 200 de locuri săptămânale între piețele din Belgia și Țările de Jos în această vară, în timp ce va ajunge la 756 de locuri săptămânal începând cu noiembrie, adăugându-se acestor emitenți cel din Regatul Unit, Germania și alte țări din zonă. De remarcat este și operațiunea Solferias din Portugalia, cu 380 de locuri în această vară, sau Hidrotour din Slovacia, cu 180 de locuri, și Luxair din Luxemburg, cu 160, ambele menținând aceeași capacitate pentru cele două sezoane. Din Spania, Europlayas are 80 de locuri garantate din această vară și mai mulți turoperatori negociază posibilitatea de a incorpora și zboruri charter.
Hotelul atinge vârfuri de ocupare în weekend datorită clientului local, incluzând atât senegalezi, cât și numeroți si europeni rezidenți în țară, care îl aleg pentru a se bucura de o scurtă pauză sau pentru a participa la un eveniment.
Pe parcursul săptămânii găzduiește evenimente diferite dimensiuni datorită celor cinci săli de întâlniri, care reprezintă unul dintre principalele atuuri ale acestui proiect. Destinația este foarte promovată pentru turismului de întâlniri, deoarece se remarcă prin stabilitatea și securitatea sa din Africa de Vest și este aleasă în mod regulat de organizații de diferite tipuri ca sedii pe continent, precum ONG-urile. Nu există un alt hotel cu acest tip de ofertă în Senegal, așa că înregistrează deja o cerere mare în acest sens.
Este cel mai mare hotel din Africa de Vest, potrivit președintelui Republicii Senegal, Macky Sall, în cadrul inaugurării oficiale de la sfârșitul lunii martie, explicând presei locale prezentă că investiția totală în acest proiect este de aproximativ 100 de milioane de euro. Ca date despre dimensiunile sale, acestea sunt de 483 de metri în linie dreaptă.
Impactul deschiderii hotelului depășește cu mult acest lucru. „Că există un Riu poziționează destinația într-un mod diferit”, explică Rafael Rodríguez, președintele, Camerei de Comerț Spaniolă din Senegal. „Sosirea lui Riu, pentru mine, care am 30 de ani de experiență aici, va marca un înainte și un după în promovarea acestei destinații și în dezvoltarea turismului. Cred că autoritășile senegaleze încă nu sunt pe deplin conștiente de ceea ce a însemnat”.
„În această iarnă, coincizând cu sezonul turistic înalt din Senegal, operatorii pleacă din Regatul Unit, Austria, Polonia, piețe care nu au mai fost niciodată în Senegal, care nu erau total legate de această destinație.
Poziționezi un brand ca Riu, de asemenea, evident ce generează grupul TUI, iar asta are un efect de reacție pentru multe piețe care descoperă brusc o piață datorită faptului că sunt însoțite de un lanț precum Riu”.
Sustenabilitate socială
Un alt aspect foarte remarcabil al acestui proiect este, alături de sustenabilitatea mediului, cel al sustenabilității sociale. În prezent, forța de muncă are 300 de muncitori și lanțul se așteaptă să ajungă la 450, mai ales în sezonul de vârf din țară, care începe în noiembrie, și când se așteaptă să atingă vârfuri de ocupare de 100%. 70% dintre acești angajați sunt senegalezi, marea majoritate din zona Pointe Sarène, unde se află Antonio Fornés.
Proiectul și extinderea sa planificată au o componentă puternică de integrare în țară, în paralel cu menținerea standardelor de calitate ale Riu, ceea ce înseamnă că o bună parte din clienții pe care hotelul îi primește sunt călători care au stat anterior în unități ale lanțului în alte țări și cunosc produsul.
Acest lucru este explicat de managerul hotelului, Mohamed Naoui, care atrage atenția ca „abordarea mea este să mă adaptez la țară, și nu țară la mine, și asta le transmit întregului personal, tuturor șefilor. Cunoștem țara, cunoaștem piața locală și furnizorii. Cred că în momentul de față avem o relație foarte bună și vedem că hotelul ia viteză de croazieră”.
Naoui comentează că hotelul a fost foarte bine primit de clienții locali, care sunt plăcut surprinși pentru că tipul de bufet, spațiile și întreaga ofertă nu există în țară. De reținut că, de exemplu, Riu Baobab este singurul hotel din țară care are un parc acvatic. Acesta mai arată că clienții internaționali sunt „încântați de hotel, le place țara în sine, este o destinație nouă pentru ei, la două-trei ore distanță cu zborul”, evitând zborul în nouă sau zece ore, cum este cazul Caraibelor. El adaugă că lanțul primește numeroase întrebări „în special de la clienți frecvenți ai Riu care ne întreabă dacă respectăm standardele Riu înainte de a veni, iar răspunsul este întotdeauna același: dacă se numește Riu, înseamnă ca va fi Riu„.
Sursă: hosteltur.com