Airbnb nu merită să sponsorizeze jocurile olimpice spun hotelierii

Hotelierii din întreaga lume reuniți în Global Reformbnb Forum au respins contractul de sponsorizare semnat între Comitetul Olimpic International (COI) și Airbnb pentru platforma de sponsorizare a Jocurilor Olimpice până în 2028. 

 

Recent, COI și Airbnb au anunțat un acord puternic pentru a sprijini Mișcarea Olimpică de acum până în 2028. Acest acord va acoperi celebrarea cinci Jocuri Olimpice pe parcursul a nouă ani și, așa cum au spus, „intenționează să propună o nouă modalitate de găzduire care va beneficia atât orașele care vor găzdui evenimentele, cât și spectatorii, fanii și sportivii care vor participa la acestea”. 

 

Printr-o declarație, Breasla din Barcelona, care face parte din Global Reformbnb Forum, a declarat că grupul consideră că Airbnb nu merită să sponsorizeze Jocurile Olimpice, deoarece „încalcă sistematic reglementarile locale”, ceea ce afectează coexistența cetățeanului. În plus, compania a arătat că nu are „voința de a-și asuma responsabilitățile acțiunilor sale și de a demonstra vreun interes în îmbunătățirea comportamentului”

Acordul dintre COI și Airbnb va dura nouă ani.

 

Având în vedere că valorile COI sunt „excelență, prietenie și respect”, au pus următoarea întrebare: „Credeți că Airbnb respectă valorile și normele și, prin urmare, este calificat să fie principalul sponsor olimpic?”. 

 

Din acest motiv, ei au cerut rezilierea „imediată”, a contractului de sponsorizare a platformei și au amintit că Global Reformbnb Forum lucrează pentru „promovarea regulilor mai echitabile” și, în același timp luptă împotriva „cazărilor turistice ilegale”. 

 

Acest grup este condus de uniunile hoteliere din Barcelona, New York, Paris și Buenos Aires, dar are și participarea asociațiilor din Germania, Italia, Grecia, Portugalia, Columbia, Japonia, Brazilia, Chile și Israel. 

 

Argumentul lui Airbnb

La rândul său, Airbnb a subliniat că a fi sponsori de evenimente internaționale a avut un impact economic pozitiv pentru orașe. Ca exemplu, el a menționat un studiu al Forumului Economic Mondial, în care s-a detaliat că în timpul Jocurilor Olimpice de la Rio 2016, capacitatea suplimentară de cazare oferită de platformă s-a ridicat la 257 de hoteluri pentru vizitatorii care au participat „ceea ce a însemnat economii în oraș în ceea ce privește utilizarea materialelor și a emisiilor de carbon și a generat venituri de aproximativ 30 de milioane de dolari pentru gazde și o activitate economică totală estimată la 100 de milioane de dolari în trei săptămâni”. 

 

În cazul Jocurilor Olimpice și Paralimpice de Iarnă din PyeongChang 2018, gazdele Airbnb au obținut venituri globale de 2,3 milioane de dolari, căzând 15.000 de oaspeți care altfel ar fi avut nevoie de 46 de hoteluri. Și, mai recent, în Japonia, gazdele Airbnb din toată țara au primit 650.000 de călători în perioada Cupei Mondiale de Rugby, ceea ce le-a permis să obțină venituri de peste 70 de milioane de dolari

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.