Nici 2022 nu va fi anul redresării complete a turismului, având în vedere marea incertitudine generată de valurile succesive de COVID-19 și acum și de izbucnirea infecțiilor cauzate de variante omicron. Acest lucru este confirmat de un sondaj al Asociației Agențiilor și Operatorilor de Turism Germani (DRV) care evidențiază faptul că marea majoritate a companiilor, 95%, exclud că vânzările pentru anul acesta să atingă sau să depășească nivelurile pre-pandemie.
Doar 10% dintre cei chestionați se așteaptă la vânzări de vară egale sau mai mari cu cele din 2019, potrivit sondajului. În plus, puțin sub 5% dintre companiile și membrii DRV se așteaptă ca vânzările anuale să atingă nivelurile pre-pandemie până în 2022.
„Confruntat cu flagelul acestui nou val de coronavirus, noul an rămâne o provocare pentru industria turismului”, spune președintele DRV Norbert Fiebig, rezumând rezultatele sondajului DRV actuale.
Agențiile au încredere ca acei turiști germani care și-au anulat sau amânat vacanțele în acești doi ani de pandemie vor călători în 2022, deși subliniază că există o mare incertitudine, astfel încât recuperarea completă a industriei turismului „cu cele aproximativ 10.000 de agenții ale sale și cei 2.500 de touroperatori va lua ceva timp„, subliniază aceștia.
În acest context, Fiebig este prudent optimist cu privire la vara lui 2022; „Datele arată că cererea de călătorii pentru următoarele luni de vară este acolo: dintre toate noile rezervări făcute în agențiile de turism și portarurile de turism online, mai mult de jumătate sunt pentru următoarea vară”. Cu toate acestea, majoritatea companiilor chestionate sunt pesimiste cu privire la atingerea acestor niveluri pre-pandemice.
Mai mult ajutor
Aceste perspective modește reflectate în sondaj reflectă și în așteptările că vor fi luate mai multe măsuri pentru protejarea sectorului.
În acest sens, având în vedere lovitura pe care omicron a însemnat-o pentru industrie, majoritatea membrilor DRV (54%) consideră că pentru a-și asigura existența economică va fi necesară extinderea ajutorului financiar după martie 2022.
În plus, puțin peste o treime dintre companii merg mai departe și cer să se adauge mai mult ajutor pentru industrie „dacă este necesar”.
„Industria turismului se angajează să protejeze sănătatea călătorilor”, își amintește Fiebig, care avertizează că trebuie adoptate restricții „sensibile și proporționale” în lupta împotriva pandemiei. Potrivit sondajului, aproape 60% dintre companii cer administrației să evite o nouă stigmatizare a călătoriilor în timpul pandemiei.
Studiul arată că 78% dintre respondenți susțin vaccinarea obligatorie. „În vremuri de noi variante ale virusului, vaccinarea a devenit și mai importantă. Din punctul de vedere al industriei călătoriilor, asigurarea mobilității și a călătoriilor în siguranță chiar și în timpul pandemiei ar trebui să fie un obiectiv al noului guvern federal”, susține el.
Sursă: hosteltur.com